Gå til innhold

Insekt foran baklyset!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kunne prøve å sette alle lys-gamma osv innstillinger på max, og deretter slå skjermen fort av og på mange ganger.. hvis du er heldig fremkaller du kanskje et eplepsianfall som i bestefall vil resultere i at artifacten din går amokk og spretter ut i nedre hjørne. rett ved klokka.. Du kunne også prøve å helle en halvflaske brennevin nedover skjermen.. burde være mer enn nok for å få flua såpass døddrukken at den får lyst til å gå en liten.. kremt.. sjekkerunde .. deretter kan du åpne en av favorittene fra pr0n-mappa di, og dra filmen/bildet sakte ut fra skjermbildet.. hvis du ikke har fått en liten homoflue har du nok gode sjangser for at den følger etter bildet og dermed ut av skjermen :)

 

Lykke til :)

 

Oppdater oss om hvordan det går hele tiden :)

9222226[/snapback]

 

Haha :p

4l417og.gif

9222405[/snapback]

 

Der skremte du vettet av meg, var helt sikker på at jeg hadde fått en slik bug et øyeblikk jeg.

Lenke til kommentar

Jeg gikk til MPX.no, der fant jeg mailen til Acer....

 

Sendte en mail til de, 1 dag etter fikk jeg mail tilbake,

men de skrev at jeg måtte sende en mail til Anovo..

 

Tok 2 dager, og så fikk jeg mail fra de, men jeg hadde visst sendt til feil adresse,

så jeg måtte sende på nytt, håper jeg får info om hvordan jeg skal merke den...

 

Må bare finne eska :thumbup:

 

Fikk en uhyggelig overraskelse når jeg sykla 20km'ern min.... Fikk øye på noen svarte prikker :ohmy:

 

En hel arme av thunderflies, som antakelig var sur på meg pågrunn av at kameraten var død og begravet i min LCD skjerm...! Tok livet av det fleste, ville ikke at det skulle bosette seg på armene mine...

 

Dere måtte jo skremme meg igjen:

4l417og.gif

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Her er ett "sannsynligvis" ennå vanligere fenomen:

 

Fluelort på utsiden av skjermen. En sommer hvor det var ekstra mye fluer la jeg merke til at det kom flere og flere gjennomsiktige runde små prikker/flekker på skjermflaten. Innsekter trenger å kvitte seg med forskjellige avfallstoffer som de ikke kan bruke, og jeg er nokså sikker på at dette kom fra fluene som hadde lekt seg på skjermflaten i de mange timene hvor jeg ikke jaget dem vekk.

 

Det var ikke noe særlig væske i flekken, så de er ganske harde men og kan skrapes vekk med en negl.

 

Hvilket rensemiddel (-metode) fungerer best mot fluelort på flatskjermer, uten å gjøre skade?

9223776[/snapback]

Sikker på at du ikke har satt et glass brus (eller noe kullsyreinnholdig) ved skjermen?

Det bruker jeg å gjøre, og da kommer det slike flekker som du beskriver på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg leier ut innsiden av min 2200" LCD-skjerm til en hel familie fra Kashakarastan.

 

Men seriøst:

 

Prøv pixelmassasje/skjermmassasje om 5-6 dager, da burde flua være bare "skallet" igjen og helt inntørka/pulveriserbar, slik at du evt, kan "disintegrate" den / få den til å forsvinne.

Lenke til kommentar

hmm, morsomt. har selv hatt bugs inne i kabinettet, 2-3 svære stykker, man aldri i skjemen, og jeg har hatt skjermen ståendes 0,5 meter fra et vindu som er åpent 24\7...

selv med min 2000kr skjerm ville jeg bare løsnet på noen skruer å dratt den ut, men vil ikke anbefale det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...