Gå til innhold

Svensk lap-top PC til kr 863


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713
Jada, jeg skal holde folket oppdatert.

Fikk umiddelbart etterpå epost der bestillingen er bekreftet.

 

Utover det gidder ikke jeg å spekulere, kommer det noe i posten bestiller jeg flere, kommer det ingenting kontakter jeg Visa.

 

Veldig enkelt, for å spekulere rundt dette blir bare tull.

9145557[/snapback]

 

He he da klarte de iallefall å lure deg .. om du leter å leser litt ang dette firmaet å har litt i hodet så skjønner vel alle at dette er en gedigen bløff.. man behøver ikke engang spekulere på en sånn opplagt ting

9145773[/snapback]

 

Man løper ingen risiko når man betaler med VISA.

Hadde de forsøkt å svindle deg så ville de krevd Western Union eller annen forhåndsbetaling.

 

Som svenskene diskuterer - at de får renter på dette - er feil.

Om man ikke mottar riktig vare med VISA, så foretas en såkalt chargeback, hvor betalingsformidleren krever selskapet et gebyr per transaksjon.

 

Når det er sagt vil jeg absolutt påpeke at dette minner om et "for godt til å være sant" tilbud, og dermed vil jeg tro det frem til vi får noen positive tilbakemeldinger fra de som har bestilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat bestilt en maskin , så vi får se??

 

Visa ordner opp!!

 

 

 

Jada, jeg skal holde folket oppdatert.

Fikk umiddelbart etterpå epost der bestillingen er bekreftet.

 

Utover det gidder ikke jeg å spekulere, kommer det noe i posten bestiller jeg flere, kommer det ingenting kontakter jeg Visa.

 

Veldig enkelt, for å spekulere rundt dette blir bare tull.

9145557[/snapback]

 

He he da klarte de iallefall å lure deg .. om du leter å leser litt ang dette firmaet å har litt i hodet så skjønner vel alle at dette er en gedigen bløff.. man behøver ikke engang spekulere på en sånn opplagt ting

9145773[/snapback]

 

Man løper ingen risiko når man betaler med VISA.

Hadde de forsøkt å svindle deg så ville de krevd Western Union eller annen forhåndsbetaling.

 

Som svenskene diskuterer - at de får renter på dette - er feil.

Om man ikke mottar riktig vare med VISA, så foretas en såkalt chargeback, hvor betalingsformidleren krever selskapet et gebyr per transaksjon.

 

Når det er sagt vil jeg absolutt påpeke at dette minner om et "for godt til å være sant" tilbud, og dermed vil jeg tro det frem til vi får noen positive tilbakemeldinger fra de som har bestilt.

9145837[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Dette virker jo som en pc som ikke har så mye tilkoblings muligheter osv siden den er så billig.

Noen som vet hva den har av tilkoblinger og om det er cd/dvd-rom på den?

9146079[/snapback]

 

Står jo om du går inn på nettsiden deres.

CD/DVD combo.

Lenke til kommentar

Det som er gøy er jo at bare "chassiet" / barebonet (M540SE) koster inn fra frabrikken (Clevo Computer Co. Ltd.) i kvantiteter på 1000 stk. ++ eks frakt fra enten HK (Kina) eller Taipei ligger på 179 USD og dette inkluderer ikke WLAN, RAM, HDD, optisk enhet, CPU og annet ekstra utstyr (PS. Panelet som var prisgitt over er et A-grade - du kan sikkert få et B-eller C-grade panel 20 USD billigere).

 

Om dere ønsker bekreftelse på pris på selve barebonet, ta kontakt med Clevo i Taiwan (Dere får nok ikke svar før i morgen) eller send meg et PM så skal jeg sende over ytterligere info.

 

For de av dere som velger å kjøpe der så ville jeg heller gått bort til nærmeste tigger å gitt pengene til vedkommende istedenfor å gi de bort til denne "svindelen". Da gjør du i det minste en god gjerning (om du da ikke gir pengene til sigøyner tiggere).

 

Ha en fortreffelig dag i det fine været her på østlandet!

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar

For de av dere som ønsker priser på de resterende komponentene kommer de her:

 

 

CPU

Intel Celeron 1.86GHz 225,- (1.5 er ikke lenger å oppdrive i store kvanta)

VIA C7 1.5GHz 197,- (Pin kompatibel med Intels S-479)

 

HDD

40GB 2.5" Toshbia 299,- (I kvanta fra 400stk og oppover)

 

Optisk

ComboDrive fra Sony 189,-

 

WLAN

54MBs miniPCI Intel 169,-

54MBs miniPCI Askey 113,-

 

RAM

256MB SO-DIMM 89,- (Uspesifisert IC - kan være hva som helst)

512MB SO-DIMM 169,- (Samsung IC - SMT hos Transcend)

 

Prisene er fult reelle, ta kontakt med grossistene i Norge og i EU, dere vil få oppgitt tilsvarende priser.

 

Så, slå sammen de ulike prisene pluss prisen på barebonet, så legg på litt for jobben - så bør selv de mest ihuga godtroerene skjønne at dette er seriøst fishy!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For de av dere som ønsker priser på de resterende komponentene kommer de her:

 

 

CPU

Intel Celeron 1.86GHz        225,- (1.5 er ikke lenger å oppdrive i store kvanta)

VIA C7 1.5GHz                  197,- (Pin kompatibel med Intels S-479)

 

HDD

40GB 2.5" Toshbia              299,- (I kvanta fra 400stk og oppover)

 

Optisk

ComboDrive fra Sony        189,-

 

WLAN

54MBs miniPCI Intel          169,-

54MBs miniPCI Askey        113,-

 

RAM

256MB SO-DIMM                89,- (Uspesifisert IC - kan være hva som helst)

512MB SO-DIMM              169,- (Samsung IC - SMT hos Transcend)

 

Prisene er fult reelle, ta kontakt med grossistene i Norge og i EU, dere vil få oppgitt tilsvarende priser.

 

Så, slå sammen de ulike prisene pluss prisen på barebonet, så legg på litt for jobben - så bør selv de mest ihuga godtroerene skjønne at dette er seriøst fishy!)

9146371[/snapback]

 

Joda, vi skjønner at dette lukter saltsild, men jeg forstår ikke hvordan de tenker å lure folk på denne måten. Kortselskapet vil kreve gebyrer for transaksjoner som må reverseres, og selskapet kan slås konkurs om de ikke betaler. I alle tilfeller er det ingen som bestiller maskinen som mister pengene - ettersom de betaler med VISA og (i verste fall) ikke mottar varene..

Lenke til kommentar

Det kan gjøres veldig enkelt!

 

Vedkommende selskap som har lagt ut denne annonsen, kan "lure" kortselsakpet ved å sende varene ut - Dvs. fiktivt få de til å se ut som om de har blitt levert! Mens varene ikke har blitt levert i det hele tatt. (Dette gjøres da på admin siden selskapet har enten i sitt ordre / faktura / kortbetalingssystem).

 

Selskapet vil da få tilgang til pengene og forsvinne. Om det til syvende og sist blir forbrukeren som må ta tapet eller de ulike kortselskapene, er opp til det ulike selskap og avtalen de har med kortselskapet.

 

Hadde jeg drevet kortselskap ville jeg tolket et slikt kjøp som særdeles hasardiøst og ikke dekket et event. tap. Mener det står noe i avtalen man tegner med de ulike bankene at man faktisk er ansvarlig selv for beløpet om man burde være klar over eller er klar over at det er snakk om juks / svindel.

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...