Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Heisann, jeg sitter her og skal oppdatere det meste av drivere på maskinen min, men jeg finner ikke ut hvilket hovedkort jeg har. Ikke har jeg esken mere heller. Noen her som kan forklare meg hvordan jeg finner dette ut? Føler at svaret er åpenbart, men er ikke altfor god med pc"! Takk for all hjelp! Endret 25. juli 2007 av Rasch Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Finnes vel mange programmer som leser av all hardware i maskinen din. "Nero info tool" er vel gratis hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 CPU-Z finner og ut det meste (prosessor, hovedkort, minne++) Hentes her Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Takk for hjelpen Artemis-Entreri! Tingen er at selv om jeg bruker det programmet, så finner jeg ikke ut! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) 10 poeng til deg HAG! Funka bra det programmet der! Så dette vil si at mitt hovedkort heter nvidia nforce4 ? Endret 25. juli 2007 av Rasch Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Ser du nøye etter så står det MSI= Firmanavn Micro-Star International i nero også?? nvidia nforce4 er brikkesettet, ikke hovedkortet? Endret 25. juli 2007 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Hmm okay, hva er det hovedkortet mitt heter da? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kan gå til MSI og søke på kortet, klarer ikke og lese bildene på laptopen - tok et søk hos nVidia etter drivere til nforce4, her er de eg fant til 2000/XP for AMD prosessor Om du henter driver hos nVidia er vel "trikset" og hoppe over IDE driveren under innstaleringa - den er vel kjent for og lage krøll, den som ligger i Wind. fungerer bedre. "Rutinen" om alt skal inn på nytt blir først Wind., driver til hovedkort, PCI kort (lyd, nettverk..) og skjermkort til slutt. Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 utifra hva jeg kan se på det siste bilde du la ut så har du hovedkortet MSI K8N Neo4 Platinum trykk på linken og du finner drivere og sånt der Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Hmm tror ikke det er rett.. sjagser ikke på å installere drivere som ikke funker.. Datamaskiner har en tendens til å krasje av sånt! Lenke til kommentar
kj6yf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 er ganske sikker på at det er riktig, søkte etter hovedkortet ditt hos Msi og det var det eneste jeg fikk til og stemme med NForce4 chipset og prosessortype. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Noen andre som også får dette til å stemme? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du har ett av disse: http://global.msi.com.tw/index.php?func=se...&table=download Så de driverne HAG linket til er de rette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå