JourNey Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei, jeg ønsker tanker om disse to bildene. De er tatt i RAW med Nikon D40 og kitobjektiv 18-55, noe etterbehandlet i Adobe Lightroom. Rogneblader: Blender 5.3 Lukker 1/160 ISO 400 Brennvidde 42mm Blomst med insekter: (samme EXIF) Endret 25. juli 2007 av JourNey Lenke til kommentar
Leraand Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Dette var noen helt greie bilder. Jeg likte konseptet på det første, men JEG syntes det mangler litt redigering. Og hvis blender er det samme som F point er det lurt å ha denne så nærme 2-3 som mulig. Det andre bilde(blomsten) ser ut til å være litt kornete... du har nok for høy ISO. Her hadde det også vært fint med litt mer redigering:) Men selv om jeg har virket negativ var ikke dette dårlige bilder... HUSK DETTE!! Lenke til kommentar
regor79 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Og hvis blender er det samme som F point er det lurt å ha denne så nærme 2-3 som mulig.Det andre bilde(blomsten) ser ut til å være litt kornete... du har nok for høy ISO. Her hadde det også vært fint med litt mer redigering:) På 42 mm brennvidde kommer en nok ikke lavere enn rundt f5,3 med 18-55 kit objektivet. Men det kommer vel strengt tatt an på effekten en ønsker å oppnå hvilken blender åpning som er "lur" å ha.. Og tror D40 pleier å klare levere rimelig skarpe bilder på ISO 400. Ellers synes jeg bilde 1 var ok. Bilde 2 ble jeg litt plaget av alle vissne blomstene rundt blomsten.. Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde maks blenderåpning ja. Vurderte lavere ISO, men jeg synes ikke de ble så altfor kornete? Leraand, hva slags redigering synes du mangler? Eksponering/lys, farger, crop? Ellers takk for input. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå