Gå til innhold

Anbefaling 5.1 sett til max 10k

Anbefalte innlegg

Ja da var snart TV i hus, første komponent av Hjemmekinopakken min. Samsung 40'' M86 :D

Men så må jeg ha reciever og høytalere også da, sånn for å få full uttelling.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på en Dali Concept 6 pakke fra HIFIklubben til rett oppunder 10.000kr (denne pakken bare med Concept 6 fronthøytalere istedet for 4 Concept 1 (linken til concept 6 pakken var fungerte ikke)) kombinert med en Denon reciever av de nye modellene de lanserer (forhåpentligvis) ganske snart med HDMI 1.3 støtte.

Men nå begynner jeg å lure på om det finnes andre høytalerpakker der ute som gir meg bedre lyd til en billigere penge, eller iallefall en tilsvarende penge ;)

Jeg kikket litt på JBL Northridge Cinema pakken HIFICenter-kjeden selger til 9995. Regner med det er en slags motpart til Dali pakken HIFIklubben fører...

Jeg skal bruke dem til musikk og film, lett blanding, si 50/50 bruk...men jeg har inntrykk av at det går mest på reciever/forsterker enn høytalere?

Hva sier de lærde, burde jeg bare gå for Dali pakken eller bør jeg se meg om etter noe annet? Jeg må ærlig talt si jeg er helt fersk på området men vil ha noe som fungerer bra. Jeg er langt ifra noen audiofil, men vil ha litt kvalitet når jeg først skal kjøpe noe.

P.S.Jeg er ikke veldig sugen på å gå stort mye over 20.000kr på høytalere og forsterker til sammen. Jeg venter på Denon's nye recievere med HDMI 1.3 og litt da, så jeg er usikker på pris på den delen...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff Nå så(ok, hørte) jeg ett Bowers & Wilkins system til rett under 14.000kr som også fristet mye... Men jeg forstår at B&W er mer tungdrevne og krever en bedre forsterker?

Innholdet i pakken:

Komplett B&W DM300-system som inneholder 2 stk DM309 gulvstående høyttalere, 2 stk DM303 stativhøyttalere, LCR3 senterhøyttaler og en ASW300 subwoofer.

Lenke til kommentar

Tror du blir vel så fornøyd med DALI Concept 6 pakken, selig når du slipper unna med 3500 mindre brukt på høyttalere og sikkert en tusenlapp mindre på forsterker.

Men jeg tror du vil bli like fornøyd med det B&W settet, selv om det koster det en del tusen mer.

Det er to veldig gode høyttalerpakker.

Mitt råd er å se på budsjettet og ta en besluttning ut i fra det.

Om du liker et av designene mer enn det andre, så gå for det du liker best.

Det aller beste du kan gjøre er å få demonstrert DALI settet, slik at du kan sammenligne og gjøre opp din egen mening basert på intrykket du har fått av lyden.

Personlig har jeg fått veldig sans for lyden til B&W etter jeg fikk meg et par selv.

Fikk demonstrert DALI 1 drevet av en litt rimelig Denon D-M33. Pakkeløsningen som koster ca 4000kr.

Lyden var gog, og bassen var ganske fyldig til så små høyttalere å være, men lyden i B&W DM602 S3 var bedre. Riktignok kosta de en del mer, og de ble spillt av med en bedre forsterker, men hele følelsen var annerledes.

Men siden du kvier deg litt får å bruke mer penger, så vil jeg si at du bare bør gå for DALI Concept 6 pakka.

Hvis du absolutt vil bruke litt mer penger på noe litt bedre, så kjøper du B&W settet.

Lenke til kommentar

Redigert førstepost (prisgrense og slikt) Jeg heller vel egentlig mest mot Concept 6 selv, ettersom jeg ikke tror jeg har øre til å høre forskjell sånn helt enda (slitt med billig logitech 5.1 sett til nå(jepp, PC høytalere), så ALT blir en stor oppgradering ;) )

Lenke til kommentar

Om HDMI 1.3 er verd å vente på skal jeg ikke uttale meg om.

Klart at det er fint med nyeste teknologi, og den ekstra båndbredden er grei å ha, men du må regne med at det i første omgang kun er toppmodellen(e) som får HDMI 1.3.

Og de koster så mye at de sprenger budsjettet ditt.

Tror du heller skal satse på å kjøpe en AVR-2307 til 7000kr og DALI pakken du likte.

Så kan du heller bruke litt penger på skikkelige kabler.

Lenke til kommentar

Vel, du er velkommen til å vente, men med mindre du har en TV som klarer å vise 1080p så ville ikke jeg orka det.

EDIT: så nå at du har TV med full HD støtte, så da skjønner jeg hvorfor du vil ha 1080p støtte ;)

Siden du er i den situasjonen synes jeg du bør vente.

Eventuellt kan du sende en mail til hi-fi klubben og spør om de vet noe om prisnivået den spilleren kommer til å havne på.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...