krakil Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg skal starte en annen applikasjon via c++ og bruker nå CreateProcess. Problemet er at applikasjonen som skal kjøres må også få skriverettigheter. Hvordan løser jeg dette? Fant funksjonen CreateProcessW, tenkte det kanskje var det jeg lette etter, men den har ikke gjort meg noe klokere.. =/ Har også prøvd med WinExec, men det virket enda mer begrenset. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Men får ikke programmet samme rettigheter som brukeren da? Lenke til kommentar
krakil Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Programmet som startes av meg får mine rettigheter, men programmet som startes av programmet igjen får ikke lov til å skrive noe som helst.. =/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kanskje CreateProcessAsUser er et skritt i riktig retning? Lenke til kommentar
krakil Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Sett litt på den også, men virker som jeg da må ha brukernavnet og evt passordet til brukeren prosessen skal kjøres som.. litt teit om den skal kjøres på annen maskin enn min egen.. eller har jeg lest litt kjapt her? skal dobbeltsjekke for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Mulig det finnes en GetLoggedInUser funksjon av noe slag da? Lenke til kommentar
krakil Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Ingen? Viktig at det ikke må kreve .net.. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Når du bruker CreateProcess er du sikker på at du sender riktig data til lpProcessAttributes og lpThreadAttributes? Lenke til kommentar
krakil Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Nei, det er jeg ikke det granne sikker på. Overrasker meg ikke veldig om det er der problemet ligger. Har testet litt frem og tilbake, men klarer ikke å få det til å fungere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå