poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. 9147401[/snapback] Mener du virkelig det. Så om noen melder deg inn i fri familie, og fratar deg eierskapet til ditt telefonnummer, så er det greit, så lenge du får beskjed etter at det er gjort? 9148480[/snapback] Får du beskjed så kan du fortelle Telenor at du ikke har noe intensjon om å være med i FriFamilie og det vil ikke være noe problem å få ordnet det skulle det være urettmessig overføring av juridisk ansvarlig. 9148564[/snapback] Nei, for da er ikke du den juridiske eier av nummeret lenger, og må innhente bekreftelse med personnummer og sende dette undertegnet tilbake til Telenor. Hadde Telenor gitt deg beskjed i forkant, kunne du ha stoppet overdragelsen før det var for sent. Helt utrolig at du kan forsvare en slik praksis. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Forøvrig, til dem som har Netcom Trådløs Familie, hvordan er deres prosedyrer rundt å legge til nye medlemmer i tjenesten? Edit; Tok en tur til Netcom.no og fant abonnementsskjemaet for Trådløs Familie. Så Netcom vil ikke gjøre endringer i Trådløs Familie utenom signaturer på papir? 9148568[/snapback] NetCom har nok relativt lik prosedyre som Telenor - fordelen ved enkelheten man har med å kunne melde inn medlemmer og opprette avtalen via telefon oppveier ulempen med at man kan risikere at uvedkommende gjør ting de ikke skal. Hos NetCom skal man dessuten få en SMS som man må videresende for å bekrefte at man ønsker å være medlem. Dessuten - som hos telenor - er det ganske enkelt å ta kontakt dersom man mener at man urettmessig har blitt medlem uten å ha bedt om det. Folk vil ha det enkelt - folk vil ikke måtte sende inn masse skjemaer og styr og greier - og fordelene har mer enn oppveid ulempene så langt. Endret 26. juli 2007 av zegenie Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. 9147401[/snapback] Mener du virkelig det. Så om noen melder deg inn i fri familie, og fratar deg eierskapet til ditt telefonnummer, så er det greit, så lenge du får beskjed etter at det er gjort? 9148480[/snapback] Får du beskjed så kan du fortelle Telenor at du ikke har noe intensjon om å være med i FriFamilie og det vil ikke være noe problem å få ordnet det skulle det være urettmessig overføring av juridisk ansvarlig. 9148564[/snapback] Nei, for da er ikke du den juridiske eier av nummeret lenger, og må innhente bekreftelse med personnummer og sende dette undertegnet tilbake til Telenor. Hadde Telenor gitt deg beskjed i forkant, kunne du ha stoppet overdragelsen før det var for sent. Helt utrolig at du kan forsvare en slik praksis. 9148593[/snapback] Det er da ikke noe problem å forsvare, og ikke noe å lage bråk av. Om du får en melding om det, ringer Telenor og sier - "hei, dette har jeg ikke bedt om", så er jeg 110% sikker på at da sier de - "åh, beklager, da flytter vi deg tilbake med en gang. Skal vi legge inn notat om at du ikke skal flyttes på nytt uten skriftlig bekreftelse, neste gang?" ? Sånn fungerer det ihvertfall hos NetCom. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Forøvrig, til dem som har Netcom Trådløs Familie, hvordan er deres prosedyrer rundt å legge til nye medlemmer i tjenesten? Edit; Tok en tur til Netcom.no og fant abonnementsskjemaet for Trådløs Familie. Så Netcom vil ikke gjøre endringer i Trådløs Familie utenom signaturer på papir? 9148568[/snapback] NetCom har nok relativt lik prosedyre som Telenor Hos NetCom skal man dessuten få en SMS som man må videresende for å bekrefte at man ønsker å være medlem. 9149017[/snapback] Ja men da er prosedyrene hos Netcom helt motsatt av hva de er hos Telenor, som skyter først og spør etterpå. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er da ikke noe problem å forsvare, og ikke noe å lage bråk av. Om du får en melding om det, ringer Telenor og sier - "hei, dette har jeg ikke bedt om", så er jeg 110% sikker på at da sier de - "åh, beklager, da flytter vi deg tilbake med en gang. Skal vi legge inn notat om at du ikke skal flyttes på nytt uten skriftlig bekreftelse, neste gang?" ? Sånn fungerer det ihvertfall hos NetCom. 9149034[/snapback] Nei. Hos Netcom må man svare på en bekreftelse sms på det aktuelle nummeret. Det er en ganske så stor forskjell! Og har du ikke fått det med deg ennå. Det er ikke bare å ringe kundeservice hos Telenor for å få tilbake ens rettmessige eiendom. Det er jo det trådstarter og jeg har opplevd. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Nei, for da er ikke du den juridiske eier av nummeret lenger, og må innhente bekreftelse med personnummer og sende dette undertegnet tilbake til Telenor. Hadde Telenor gitt deg beskjed i forkant, kunne du ha stoppet overdragelsen før det var for sent.Helt utrolig at du kan forsvare en slik praksis. 9148593[/snapback] Jeg har ikke forsvart praksisen noe sted i denne tråden, jeg har bare poengtert hvordan jeg la til medlemmer i FriFamilie og hvorfor det er viktig av Telenor å sende ut en sms med bekreftelse på at du er blitt medlem. Ikke noe sted har jeg nevnt om dette er bra eller dårlig av Telenor. Les innleggene mine på nytt før du begynner å komme med påstander uten substans. Endret 26. juli 2007 av escobar Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det er da ikke noe problem å forsvare, og ikke noe å lage bråk av. Om du får en melding om det, ringer Telenor og sier - "hei, dette har jeg ikke bedt om", så er jeg 110% sikker på at da sier de - "åh, beklager, da flytter vi deg tilbake med en gang. Skal vi legge inn notat om at du ikke skal flyttes på nytt uten skriftlig bekreftelse, neste gang?" ? Sånn fungerer det ihvertfall hos NetCom. 9149034[/snapback] Nei. Hos Netcom må man svare på en bekreftelse sms på det aktuelle nummeret. Det er en ganske så stor forskjell! Og har du ikke fått det med deg ennå. Det er ikke bare å ringe kundeservice hos Telenor for å få tilbake ens rettmessige eiendom. Det er jo det trådstarter og jeg har opplevd. 9149068[/snapback] Nummeret ditt blir medlem selv om du ikke svarer på SMSen hos NetCom også, men da kan du ihvertfall vise til at du ikke svarte, og aldri har godkjent det. Det burde alltid være en form for "bekreftelse" via SMS som et minimum, også selv om man har bedt om det. Men hele den diskusjonen her er jo oppkonstruert av en som først i ettertid har innsett hva han har gjort. Forskjellen på å si fra rett etterpå, og det som diskuteres her, er at trådstarter her faktisk ville være medlem, og først nå syter fordi han innser at han har gitt fra seg abonnementet. Jada, Telenor spurte ikke han direkte, men det ser jeg ingen grunn til at de skulle heller - han har selv bedt om å bli flyttet, bare ikke til telenor direkte. Klassisk eksempel på å bare ville ha fordelene, uten å sette seg inn i alle vilkårene. Dumhet kan man ikke gardere seg mot. Og slutt å kalle det "rettmessig eiendom" og alle de tingene der. Han har gitt en muntlig fullmakt til faren om at han kan ta over abonnementet (iom at han har gitt muntlig fullmakt til at faren kunne melde han inn i frifamilie), så da er det ikke hans "rettmessige eiendom" lenger. Endret 26. juli 2007 av zegenie Lenke til kommentar
cnil Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 kan denne tråden stenges snart? 9148301[/snapback] Hvorfor? Er det fordi det blir rettet et kritisk søkelys mot måten Telenor opptrer i markedet? Du trenger ikke lese denne tråden hvis det er en annen grunn for at du vil ha den stengt. 9148500[/snapback] Denne tråden retter så absolutt ikke et kritisk søkelys på hvordan Telenor opptrer i markedet. Det er en ufattelig morsom slutning å trekke i denne tråden, som om noe faktisk viser hvordan Telenor gjør det enkelt for kunder å få en gratis-tjeneste. Det at det er litt mer kav å komme seg ut av en avtale og få operatørlåsekode osv. er naturlig, og hadde vært likt om det var sønn eller far som stod som eier. Av erfaring er praksisen lik i NetCom, litt etter hvem du snakker med på kundeservice ;-) - Som alltid... Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 For å få en avslutning: Hva mener dere burde gjøres? Må alle signere på et papir? Både den som skal eie abonnementet og den som er tidligere eier (da blir det forresten slutt på mobilhandel over nett). Og hele familien(husk på gamle olga på 98 som sitter på gamlehjemmet) må møte opp med legitimasjon Det enkleste er slik det er nå! Samme etternavn, samme adresse, okey, de er i familie, overdra. Gjort på 1-2-3 Lenke til kommentar
hsds Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Da jeg skulle overta nummeret til min far hos Netcom, måtte vi sende inn et juridisk eierskifte skjema. Det går jo forsåvidt under den samme tingen, ettersom juridisk eier av et nr endres når et familiemedlem blir med. Synes fremdeles at Telenor kan gjøre ting bedre her. Selvfølgelig er det endel som liker at det er såpass enkelt, men som vi også erfarer i denne tråden er det andre som gjerne ikke synes det. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 For å få en avslutning: Hva mener dere burde gjøres? Må alle signere på et papir? Både den som skal eie abonnementet og den som er tidligere eier (da blir det forresten slutt på mobilhandel over nett). Og hele familien(husk på gamle olga på 98 som sitter på gamlehjemmet) må møte opp med legitimasjon Det enkleste er slik det er nå! Samme etternavn, samme adresse, okey, de er i familie, overdra. Gjort på 1-2-3 9149259[/snapback] Jeg synes papirer skal signeres, ja. Ikke nødvendigvis med oppmøte, men evt. med ferdigutfylte papirer som enten leveres hos en forhandler eller sendes til mobilselskapet. Da er man sikret at ingen stikker av med noens telefonnummer. Joda, det er så mye enklere sånn det er nå, men man hopper over ting som absolutt ikke burde hoppes over. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Husk at da blir nettbutikkene lagt ned, og da hadde det kommet klager på det og. Pest eller kolera folkens? Bestem dere Lenke til kommentar
hsds Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nettbutikkene blir lagt ned? Hvorfor det? Kan da fremdeles sende inn et skjema fordetom du kjøper på nett? Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nettbutikkene blir lagt ned? Hvorfor det? Kan da fremdeles sende inn et skjema fordetom du kjøper på nett? 9149577[/snapback] hvem skal du sende det inn til? Telenor eller nettbutikken? Og når kunden da bestiller mobil samme dag som han sender inn brevet, så vil mobilordren hans bli liggende i flere dager, og alt vil hope seg opp. Tenk deg selv å måtte sjekke 50 ordrer for dagen for å se om mobilabonnementet er blitt oppdatert. Nei, la oss nå ha det sånn som i dag Lenke til kommentar
hsds Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ja jøss, for alle sitter jo og sjekker alt manuelt i året 2007 Er ikke værre enn at man registrerer navn på kunde og tlfnr som er tildelt i bestillingsprossesen. Så fort skjema kommer inn, blir det lagt i bestillinger og du får et grønt lys som betyr at det er bare å sende ivei. Men nok offtopic nå, dette er imot Telenor. Er det flere som har hatt lignende problem? Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jobber selv på Tele 2s kundeservice, men er Telenor abonnent. Synes trådstarter har ett litt tynt poeng her, men likefullt ett poeng. Vi får stadig inn samtaler fra familier der det er mødre, døtre, fedre eller sønner som er i vanskelige livssituasjoner og derfor utnytter sin familie. Det være ved å bruke andres abonnementer, bestille ting i andres navn osv. Selv om man er i familie betyr ikke at man har rett til å overta noe som faktisk er en eiendel (ja man eier sitt eget nr.) uten at man samtykker til dette. Selv om faren påstår at han har fått lov til å overta nr. så trenger det ikke være tilfellet. Derfor burde det kreves en form for bekreftelse fra juridisk eier. Om det sendes ut varsel om at familie er inngått, så er jo det noe formildende, da de nok tilbakefører nr. om man tar kontakt med en gang, ikke lenge etter som jeg får inntrykk av at trådstarter gjorde. Dette synes jeg personlig ikke er godt nok imidlertid, da man kan være utilgjengelig i en lengre periode og derfor aldri motta dette varsel. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg synes det blir mye sutring, syting og klaging her. En fjær blir fort til flere høns, tydeligvis. Mvh Sitronkake Lenke til kommentar
orelse4054 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Snakk om å blåse opp en liten ting. Om du har slike problemer, ta turen ned til en telenor forhandler og forklar historien så er jeg nokså så sikker på at de kan ringe inn til forhandlerservice og fikse dette på et blunk, uten at faren din er med. Og når du gikk inn i frifamilie innebærer dette at regningene kommer i faren ditt sitt navn, dermed er det ganske lett å godkjenne dette uten deg. Når du skal ut av frifamilie skal du betale regningen dermed synes jeg det er rart de skal kreve alt dette. Det hele er nok snakk om en standard mail de sender ut med en eller annen mangel. Det er jo tross alt eieren de er interessert i skal godkjenne at skal betale regninene, det er jo tross alt her de tjener penger. Jeg forstår heller ikke hvorfor du sender mail til dem, gå ned til en forhandler om dette ikke er for mye å be om. Å blåse opp et så lite problem er håpløst, det virker som noen tidligere har nevnt at du prøver bare å lage en grunn til å klage på telenor. Nå er jeg ikke en telefon kunde men en NC kunde, men jeg synes ikke Telenor skal behandles slikt etter dette. Lenke til kommentar
poe Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg synes det blir mye sutring, syting og klaging her. En fjær blir fort til flere høns, tydeligvis. Mvh Sitronkake 9152417[/snapback] Hvorfor er det så ille at Telenor faktisk skal følge loven? Kanskje den dagen giganten kommer og sluker ditt nummer, så mulig du protesterer? Jeg tviler ikke på at Telenor gir fra seg nummeret igjen, men først etter en papirmølle og godkjenninger i ditt og datt. Og plutselig har du vært sTjelenorkunde i en måned mot din vilje. Dette skjedde i vårt tilfelle. Så det Telenor har gitt oss i gratis ringetid i fri familie, tar de nå igjen iform av å drenere porteringen slik bare den ene av oss kom seg unna, mens den andre måtte være stjelenorkunde i nok en måned... Endret 30. juli 2007 av poe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå