nebrewfoz Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 POENGET ER: JEG SA ALDRIG PERSONLIG TIL TELENOR AT JEG VILLE INN I FRIFAMILIE. MEN LIKEVELL KAN FATTERN MELDE MEG INN UTEN AT TELENOR VET DET ER GREIT FOR MEG. PUNKTUM. DET ER SAKEN. 9146689[/snapback] 1. Du vil inn i FriFamilie og sier det til faren din. Telenor fikser det, og du får det som du vil. Da er det gæli. Du klager over at Telenor ikke følger formelle prosedyrer. 2. Du vil ut av FriFamilie, men Telenor insisterer på å følge en formell prosedyre. Da er det gæli. Du klager over at Telenor gjør det så tungvint for deg. Du er kanskje ikke den letteste å ha med å gjøre? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 les det jeg skrev en gang til. jeg ga aldri telenor noen informasjon om at jeg ønsket inn i frifamilie, selv om jeg sa til fattern at jeg ønsket det. telenor burde ha spurte meg først. en liten sms, brev, telefon hva som helst. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Er enkelte her som åpenbart ikke fatter åssen ting burde gjøres fra Telenor sin side. viiite, be om at tråden stenges du, så slipper du å forklare for ørtende gang hva du faktisk mener. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvordan de faktisk burde handle ? De har jo handlet etter hva brukeren ønsket ? Faren hadde jo ALDRI ringt dersom ikke han hadde spurt. Telenor ordnet opp uansett, så hele tråden burde stenges pga at hele tråden er meningsløs! SKulle tro enkelte her lever i steinalderen, hva som neste gang dere skal kjøpe noe på nettet så blir ikke varene sendt før butikken har sendt ut et brev som ber om signatur for at de skal sende varene, kan jo være sønnen som bestiller på vegne av faren ? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Når noe skal skifte eier juridisk, så burde Telenor ha spurt viiite om det faktisk var slik at han ville det faren hadde bedt om. Samme om de har samme etternavn, har samme adresse eller hva som helst. Hadde det vært greit om faren din, g0lden, gikk til Vegvesenet og sa "jeg skal ta over bilen til sønnen min", og de bare sa "OK", også var bilen ikke din lenger? Du kan godt prøve å argumentere med at et tlfnummer ikke har tilsvarende verdi, men enkelte gullnummer har høyere verdi enn noen bil du eller jeg antakelig noen gang vil ha. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 les det jeg skrev en gang til. jeg ga aldri telenor noen informasjon om at jeg ønsket inn i frifamilie, selv om jeg sa til fattern at jeg ønsket det. telenor burde ha spurte meg først. en liten sms, brev, telefon hva som helst. 9146763[/snapback] Spurt deg først? Da de spurte deg da du ville ut, så ble du jo sur over at det var så tungvint. Er det noen grunn til å tro at du ikke ville ha blitt sur dersom Telenor hadde begynt å mase på deg da du ville inn i FriFamilie? Du er altså sur nå fordi du ikke ble sur da du kom inn i FriFamilie første gangen... Hvorfor klagde du ikke til Telenor da den første feilen skjedde? Fordi resultatet var det du ønsket, kanskje? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hadde vegvesenet tilbudt meg gratis årsavgift dersom familien hadde alle bilene registrert seg på ansvarlig eiger hadde dette ikke vært noe problem for meg. Vertfall vist jeg hadde bedt han om å gjøre det slik trådstarter gjorde. Elendig eksempel med gullnummerene, poenget er bare at Telenor sjekker garantert at navn osv stemmer, og det ringer en bjelle dersom noe er feil. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 POENGET ER: JEG SA ALDRIG PERSONLIG TIL TELENOR AT JEG VILLE INN I FRIFAMILIE. MEN LIKEVELL KAN FATTERN MELDE MEG INN UTEN AT TELENOR VET DET ER GREIT FOR MEG. PUNKTUM. DET ER SAKEN. har sendt en god bråte med post til telenor og klaget på akkurat dette. til slutt var det [email protected] eller noe slikt som ga meg svar og endret tilbake eierskapet slik det i utgangspunktet var, hvor jeg da videre sa opp abonnementet. 9146689[/snapback] Slik det ser ut på denne tråden skulle man jo tro at Telenor betaler folk for å spre propaganda rundt omkring i diverse forum. For det kan umulig forsvares at Telenor stjeler ditt nummer og gir det til noen andre, uten at du samtykker. Likeså i mitt tilfelle, der de effektivt stoppet porteringen av et nummer. De kunne ikke sette det på vent til eventuell dokumentasjon forelå, men de stoppet hele porteringen, med det resultat at jeg måtte fylle ut et skjema og sende det med snailmail, slik at vedkommende ble telenor kunde i 1-2 måneder til. Men da fri familie ble inngått, ble nummeret overført til meg på timen, uten at vedkommende som eide nummeret måtte signere eller godta noe som helst. Vi var på den tiden samboere, med forskjellige etternavn. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hadde vegvesenet tilbudt meg gratis årsavgift dersom familien hadde alle bilene registrert seg på ansvarlig eiger hadde dette ikke vært noe problem for meg. Vertfall vist jeg hadde bedt han om å gjøre det slik trådstarter gjorde. Elendig eksempel med gullnummerene, poenget er bare at Telenor sjekker garantert at navn osv stemmer, og det ringer en bjelle dersom noe er feil. 9147038[/snapback] Her tar du feil. Så slutt med å gjenta deg selv. Telenor sjekker ikke opp navn. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Selvfølgelig sjekker de opp navn. DE er jo ikke helt imbasile heller! Er nok noe annet under portering TIL telenor, men da går det på personnummer i bestillingen og her skal gammel operatør stoppe porteringen dersom f.eks Telenor oppgir et personnummer som skal eige det nye nummeret ikke stemmer med det den gamle operatøren har registrert hos seg. Dersom noen ringer til Telenor og sier at tlf 9900000 og 9000001 skal inn i trådløsfamilie så ser dem på eiger på begge to en eller gang i løpet av bestillingen. Endret 26. juli 2007 av g0lden Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 POENGET ER: JEG SA ALDRIG PERSONLIG TIL TELENOR AT JEG VILLE INN I FRIFAMILIE. MEN LIKEVELL KAN FATTERN MELDE MEG INN UTEN AT TELENOR VET DET ER GREIT FOR MEG. PUNKTUM. DET ER SAKEN. 9146689[/snapback] 1. Du vil inn i FriFamilie og sier det til faren din. Telenor fikser det, og du får det som du vil. Da er det gæli. Du klager over at Telenor ikke følger formelle prosedyrer. 2. Du vil ut av FriFamilie, men Telenor insisterer på å følge en formell prosedyre. Da er det gæli. Du klager over at Telenor gjør det så tungvint for deg. Du er kanskje ikke den letteste å ha med å gjøre? 9146716[/snapback] Kunne ikke sagt det bedre selv. Og jeg prøvde. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg og min samboer hadde hatt FriFamilie med meg som juridisk ansvarlig i noen måneder da vi fant ut mine foreldre, min søster og hennes søster skulle bli en del av avtalen. Alt jeg behøvde å gjøre var å ringe Telenor på 09000, oppgi mobilnumrene det gjaldt og navn på eierene av disse. Fikk ikke noe spørsmål om fødselsdato/personnummer eller andre opplysninger om numrene jeg oppga. De som gikk inn i avtalene fikk ingen sms om å godta dette, men derimot en sms som stadfestet at de var blitt med i FriFamilie fra et visst tidspunkt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 POENGET ER: JEG SA ALDRIG PERSONLIG TIL TELENOR AT JEG VILLE INN I FRIFAMILIE. MEN LIKEVELL KAN FATTERN MELDE MEG INN UTEN AT TELENOR VET DET ER GREIT FOR MEG. PUNKTUM. DET ER SAKEN. har sendt en god bråte med post til telenor og klaget på akkurat dette. til slutt var det [email protected] eller noe slikt som ga meg svar og endret tilbake eierskapet slik det i utgangspunktet var, hvor jeg da videre sa opp abonnementet. 9146689[/snapback] Nei du sa aldri dette til telenor men du sa det til din far at han kunne gjere det. Dermed er det nokon som du skulle ha vore irritert på så er det din eigen far som var så dum at han tok det inn i frifamilie-avtalen og var villig til å stå juridisk ansvarleg for ditt mobilabonnement. Som nebrewfoz seier det. Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 POENGET ER: JEG SA ALDRIG PERSONLIG TIL TELENOR AT JEG VILLE INN I FRIFAMILIE. MEN LIKEVELL KAN FATTERN MELDE MEG INN UTEN AT TELENOR VET DET ER GREIT FOR MEG. PUNKTUM. DET ER SAKEN. har sendt en god bråte med post til telenor og klaget på akkurat dette. til slutt var det [email protected] eller noe slikt som ga meg svar og endret tilbake eierskapet slik det i utgangspunktet var, hvor jeg da videre sa opp abonnementet. 9146689[/snapback] Nei du sa aldri dette til telenor men du sa det til din far at han kunne gjere det. Dermed er det nokon som du skulle ha vore irritert på så er det din eigen far som var så dum at han tok det inn i frifamilie-avtalen og var villig til å stå juridisk ansvarleg for ditt mobilabonnement. Som nebrewfoz seier det. Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. 9147401[/snapback] jeg var fullstendig klar over hva frifamilie gikk ut på og vilkårene for dette. det er bare det at jeg synes det er latterlig når hvem som helst kan melde et mobilnummer inn i frifamilie. jeg kommer ikke til å kommenter mer i denne tråden ved evt nye inlegg. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 kan denne tråden stenges snart? Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. 9147401[/snapback] Mener du virkelig det. Så om noen melder deg inn i fri familie, og fratar deg eierskapet til ditt telefonnummer, så er det greit, så lenge du får beskjed etter at det er gjort? Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 kan denne tråden stenges snart? 9148301[/snapback] Hvorfor? Er det fordi det blir rettet et kritisk søkelys mot måten Telenor opptrer i markedet? Du trenger ikke lese denne tråden hvis det er en annen grunn for at du vil ha den stengt. Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Selvfølgelig sjekker de opp navn. DE er jo ikke helt imbasile heller! 9147121[/snapback] I mitt tilfelle ble som sagt min samboer meldt inn i fri familie, uten at hun samtykket, og vi har helt forskjellige etternavn. Så mye tyder på at Telenor faktisk er imbasile i dette tilfellet. Endret 26. juli 2007 av poe Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [Det einaste som er under kritikk er at du ikkje fekk noko bekreftelse på at du var innmeldt, slik escobar viser til. 9147401[/snapback] Mener du virkelig det. Så om noen melder deg inn i fri familie, og fratar deg eierskapet til ditt telefonnummer, så er det greit, så lenge du får beskjed etter at det er gjort? 9148480[/snapback] Får du beskjed så kan du fortelle Telenor at du ikke har noe intensjon om å være med i FriFamilie og det vil ikke være noe problem å få ordnet det skulle det være urettmessig overføring av juridisk ansvarlig. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Forøvrig, til dem som har Netcom Trådløs Familie, hvordan er deres prosedyrer rundt å legge til nye medlemmer i tjenesten? Edit; Tok en tur til Netcom.no og fant abonnementsskjemaet for Trådløs Familie. Så Netcom vil ikke gjøre endringer i Trådløs Familie utenom signaturer på papir? Endret 26. juli 2007 av escobar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå