nordin Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Som jeg nevnte i en annen tråd her inne har jeg akkurat gått til anskaffelse av en ny ASUS A6Rp. Siden det bare var 512 mb minne, måtte jeg fjerne forhåndsinstallerte Windows Vista og legge inn min egen XP-versjon. Driver-CDen som fulgte med var av en eller annen grunn bare kompatibel med Vista. Derfor måtte jeg inn på Asus.com for å laste ned og installere driverne. Etter hvert fikk jeg til trådløst nettverk, hurtigtastene, bluetooth, skjermkort, kamera osv. Det eneste jeg nå mangler er LYD! Selv om jeg har installert begge lyddriverne som er tilgjengelige på Asus.com, er det ingen tegn til lyd i det hele tatt. Jeg kan avkrefte at det er noe galt med maskina siden lyden virket da jeg hadde Vista. Her fant jeg driverne: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no Det finnes altså to audiodrivere der, uten at jeg helt forstår forskjellen. Jeg har installert begge. På den ene står det: Audio DiverAudio Diver for WinXP (Please first install the UAA driver before Audio installation.) Hva i alle dager menes med dette? Hva er en UAA-driver? Kan dette være problemet? Til info: * Lyden står PÅ i volumkontroll. Det er ikke det som er problemet. * Det er INGEN gule spørsmålstegn under lydkontrollene i enhetsbehandling. * Det er derimot gule spørsmålstegn på "Grunnleggende systemenhet" og "SM-busskontroller". Kan det ha noe å si? Forstår ikke hvorfor de er der når jeg har lastet ned og installert alle driverne! En annen ting som irriterer meg grenseløst er at den blinkende greia hopper i alle retninger når jeg skriver. Hva faen det skyldes får gudene vite. Setter stor pris på hjelp. Har slitt med å fikse denne nye laptopen i snart seks timer nå. Hadde bare ASUS/Amentio forhåndsinstallert XP som operativsystem istedetfor Vista, hadde jeg sannsynligvis slippet unna med en halvtime! Endret 25. juli 2007 av nordin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå