fossxplorer Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Noen her som vet om bremseskivene fra nyere passat modeller 2001-> passer inn i passat 99 mod? Må man evt også ha en annen kaliper eller passer det jeg har? Det er vel større klosser på dem... Forskjellen er diameter på 288 og 312. Det ser ellers like ut. Tenkte det er bedre med større skive da. Tenkte på denne: http://cgi.ebay.de/2-Bremsscheiben-V...ayphotohosting Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kalipperen vil være i veien for skiva. Jeg vil anta at en større kalipper kan gi tilstrekkelig plass. Før øvrig vil du neppe merke noe forskjell med 7% større skive. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 skiva butter i klosseholderen. det passer ikke Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 OK, skjønner. Takk til begge! Men hvis jeg vil ha bedre bremser & billigere...hvordan?? Så d blir ikke bedre bremse effekt med litt større altså?? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror det skal holde med klosseholderen og calliper. Jo du får bedre bremser, men ikke mye merkbart før du kjører ivrig, bane etc.. Har egentlig aldri hørt noen klage over dårlige bremser på en passat så det bør holde. Kommer til og koste mer enn det smaker til vanlig bruk Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ok , takk til alle 4 svar. Har lest litt og funnet ut at Audi A8 skiver er løsningen sammen med caliper-holder for Audi TT. Da kan man bruke ekisterende caliper og klosser og få bedre bremser. Jeg klager ikke på bremsene, men kulere med bedre bremsekraft. Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ok , takk til alle 4 svar. Har lest litt og funnet ut at Audi A8 skiver er løsningen sammen med caliper-holder for Audi TT. Da kan man bruke ekisterende caliper og klosser og fåbedre bremser. Jeg klager ikke på bremsene, men kulere med bedre bremsekraft. 9172875[/snapback] Bare pass på at felgene dine fortsatt går på... at caliper ikke butter i felg hverken ene eller andre veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå