Gå til innhold

Nytt agp kort

elx

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tenkte at det var på tid med et nytt skjermkort nå..

men er litt out of date på hardware osv..

pcen min:

3ghz p4

1024 ddr ram

radeon 9800 pro

Jeg er på jakt etter et nytt agp skjermkort i og med at mitt skjermkort ikke klarer og kjøpe cs 1.6 og wow ordentlig.

skjermkortet jeg ser etter:

agp

koster under 1000 lappen.

klarer og kjøre cs1.6 og wow på full grafikk uten noen problemer.

er stabilt og blir ikke for varmt eller kræsjer.

bare og komme med innslag! :)

tenkte og litt på: https://prisguiden.no/product.php?productId=49676

Noen som vet om dette duger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv dette kortet. Det tar alle spillene mine på den beste grafikken, med 1280x1024 pixler siden skjermen ikke støtter høyere oppløsning. Det mest krevende spillet er sikkert S.T.A.L.K.E.R.

9142039[/snapback]

Okei..

Men kunne tenkt meg et litt billigere et da :)

Lenke til kommentar

hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt så mye penger på et agp kort. Ville heller spart noen måneder til og gå for et nytt system med pci-e. Trist å svi så mye penger når prosessoren begynner å ta mer press med et bedre skjermkort så blir du misfornøyd likevel.. :( PCI kortene er dessuten mer kort for penga slik det er blitt.

Lenke til kommentar

derfor jeg ikke har lyst til og bruke serlig mere enn 1000 lappen på et kort heller.

Men har ikke mye lyst til og oppgradere systemet for heller, bare lyst på et greit agp kort som kjører wow og cs1.6 på fullt uten problemer, skal vell ikke være helt umulig det? :)

Endret av elx
Lenke til kommentar
jaja..

Ingen som vet noe om dette kortet da?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334575&view=detailed

Ser forsåvidt ganske bra og billig ut, men har ingen erfaringer.

9161359[/snapback]

Jeg har 256 MB utgaven av det kortet. Drar ikke Oblivion på noe mer enn low/medium. Riktignok når 1280 x 1024 er valgt som oppløsning , da .

Kjører sikkert WOW på max, siden grafikken der er så som så etter hva jeg har hørt og sett......................... ;)

Lenke til kommentar
Dette bør vell funke fint smile.gif Koster en 100 lapp mer en budsjettet ditt:)

Ja så jo greit ut det..

MEN det jeg lurer på.. hva er det som gjør det så mye bedre enn det jeg postet over?

radeon kortet jeg postet:

Kjerneklokkehastighet 590 MHz

Installert videominne 512 MB

pris: 699kr

Geforce kortet:

Kjerneklokkehastighet 560 MHz

Videominne installert (maks) 256 MB - GDDR3 SDRAM

pris: 1199kr

Er sikkert ikke bare de 2 tingene som teller men virker merkelig i mine øyner..

Noen plix forklar :)

Endret av elx
Lenke til kommentar
Dette bør vell funke fint smile.gif Koster en 100 lapp mer en budsjettet ditt:)

Ja så jo greit ut det..

MEN det jeg lurer på.. hva er det som gjør det så mye bedre enn det jeg postet over?

radeon kortet jeg postet:

Kjerneklokkehastighet 590 MHz

Installert videominne 512 MB

pris: 699kr

Geforce kortet:

Kjerneklokkehastighet 560 MHz

Videominne installert (maks) 256 MB - GDDR3 SDRAM

pris: 1199kr

Er sikkert ikke bare de 2 tingene som teller men virker merkelig i mine øyner..

Noen plix forklar :)

9162670[/snapback]

Sjekk forskjellen på memory clock speed.

Det blir som: 8800GTS vs. radeon x2600 (som er dagens kort) det der var forrige generasjons kort :)

Lenke til kommentar

AGP trenger du ikke å køpe nytt. Sjekk her på bruktmarkedet og på finn.no så får du et "bra" kort til under 500. Skriver "bra" fordi du lever i en annen verden.

nVidia sitt beste AGP kort er 7800gtx. ATI har jeg ikke peil på,men det kan du finne ut i posten øverst under "skjermkort".

Lenke til kommentar
AGP trenger du ikke å køpe nytt. Sjekk her på bruktmarkedet og på finn.no så får du et "bra" kort til under 500. Skriver "bra" fordi du lever i en annen verden.

nVidia sitt beste AGP kort er 7800gtx. ATI har jeg ikke peil på,men det kan du finne ut i posten øverst under "skjermkort".

9171077[/snapback]

ATi's = 1950XTX :)

Lenke til kommentar

Gikk selv på finn.no i går etter å ha fått beskjed om at komplett hadde leveringstid på et grafikkort jeg hadde bestillt.

Fikk et nytt eVGA 8800GTX,768Mb,384b for 3600. Regnet med at kortet var brukt, men det kom uåpnet, fremdeles med plastikkforsegling intakt. Kvittering fikk jeg og.

Så det kan lønne seg. Men denne dealen var jeg nok ekstra lucky med.

Lenke til kommentar

9171077[/snapback]

Jeg investerte i et 7950GT til min agp slot for et par måneder siden.. Og den kjører nå bla S.T.A.L.K.E.R, BF2, Bf2142 og FEAR på max med 1280x1204 uten problem..

Men resten av HWen min er jo en del bedre enn trådstarter. Dual P Xeon 2,8GHz og 2048 DDR ECC minne.

Vet ikke om det banker 7800GTX men jeg er strålende fornøyd med mitt 7950GT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...