Glutar Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei Tenkte jeg kunne legge ut det første spillet jeg har brukt en del tid på å lage. Jeg begynte å lage ett spill som skulle være en vri på tetris men fant fort ut at det ble for vanskelig. Jeg skrev hele koden i main, vet egnelig ikke hvorfor men det bare ble slik Har bare lest halve "programmering I c++" så kunnskapen er ikke stor. men synes jeg fikk til en del med det jeg kunne http://home.no.net/ktbclan/bombe.rar Orker ikke forklare reglene, du finner det ut... EDIT: Du styrer med venstere og høyere piltast Fiksa farger og veggene 0ene samles ikke lenger i bån, nå er det en 0 som går rundt og rundt Fiksa bugsa med poeng og bomber 2 Vanskelighets grader Stille Speed med S og A Endret 26. juli 2007 av Glutar Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Enkelt men stilig spill Jeg kan ikke kommentere noe på koden da jeg ikke kan C++, men driver på med Python Men regner med at det tok litt tid å lage det? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tøft spill, commandline <3 Veldig bra jobbet, jeg antar dette tok mer enn noen min Lenke til kommentar
krakil Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Gratulerer med ditt første spill! =) Hvis du har planer om en oppfølger kan jeg anbefale SDL og denne siden.. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Takker for respons Endret 26. juli 2007 av Glutar Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Stolt av deg Glutar hehe.. fett spill 122 i score atm blitt hekta jooo. hehe Lenke til kommentar
dioX Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) hvor finner jeg spillet?? er det link eller noe? (viste ikke at jeg var så trøtt) EDIT: sorry fant nå *gå og legge seg snart* Endret 26. juli 2007 av dioX Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 JEg skjønte det ikke.. Jeg samler de røde tingene.. Og når jeg har gått i bakken nok ganger. Så game over Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 JEg skjønte det ikke.. Jeg samler de røde tingene.. Og når jeg har gått i bakken nok ganger. Så game over 9144652[/snapback] Hver gang du tar en runde kommer det 2 nye røde Xer, når det er totalt 10 Xer på brettet taper du... Poenget er derfor å samle Xer for å hindre at det skjer. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Veldig bra spill, spesielt med tanke på at du bare har lest en halv bok! At du har all koden i main er vel ikke noe å gjøre med nå, men det er bra at du i alle fall vet at det ikke er helt lurt. Når du lager enda større ting vil du kanskje sette pris på å dele opp problemet i mindre problemer ved å lage funksjoner som har hver sin oppgave. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Takker for svar Problemet jeg fikk med funksjoner var at dette ikke fungerer: #include <iostream> using namespace std; void funk1(int &tall[10]); int main() { int tall[10]; for (int i = 0; i < 10; i++) { tall[i] = i + 1; } funk1(tall); } void funk1(int &tall[10]) { for (int i = 0; i < 10; i++) { if (tall[i] == 2) { tall[i] = 1; } } } Er sikkert en løsning på det, men orket ikke se på det da. . Får se om jeg kansje deler opp programmet senere. Endret 26. juli 2007 av Glutar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 void func1(int *tall); hadde fungert Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 void func1(int *tall); hadde fungert 9147649[/snapback] Bah, har ikke kommet til pekere enda i boka Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 void func1(int *tall); hadde fungert 9147649[/snapback] Bah, har ikke kommet til pekere enda i boka 9147683[/snapback] void func1(int tall[]) hadde også fungert. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, det er jo akkurat det samme da bare kosmetisk forskjell. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, det er jo akkurat det samme da bare kosmetisk forskjell. 9148603[/snapback] Jada, var for å få fram at man ikke må kunne pekere for å sende tabeller/arrays til funksjoner. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Til at du bare har lest en halv bok er jeg veldig imponert! Var jo faktisk litt artig også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå