tobben123 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei. eg kom til å tenke på noe..hva er egentlig gjennomsnitts karakteren i norge? Eg har 4,7 i snitt såån ca og ville bare se om eg var over eller under. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du er nok et godt stykke over. Tipper den ligger en plass mellom 3 og 4. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Dersom man antar at gjennomsnittet følger normalfordeling, og at 'midt-på-treet-karakteren' ligger mellom 3 og 4, skal snittet, i teorien, ligge på 3.5. Lenke til kommentar
@ir Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Noen som vet hvor man kan se gjennomsnittkarakterer til eksamner i div. vgs/ungdomsskoler? Har hørt at skolenes eksamenskarakterer skal bli offentliggjøres. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Selvfølgelig er du langt over. Den gang snittet går over 4,7 har det rable for lærerstanden her i landet. Karaktersystemet er til for å filtrere ut hvem som er smarte og hvem som er dumme her i landet, og man skal i teorien forsøke å bruke Gauss. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Karaktersystemet er til for å filtrere ut hvem som er smarte og hvem som er dumme her i landet, og man skal i teorien forsøke å bruke Gauss. 9154783[/snapback] Ikke nødvendigvis. Er heller et mål på motivasjon og arbeidsinnsats. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Karaktersystemet er til for å filtrere ut hvem som er smarte og hvem som er dumme her i landet, og man skal i teorien forsøke å bruke Gauss. 9154783[/snapback] Ikke nødvendigvis. Er heller et mål på motivasjon og arbeidsinnsats. 9154919[/snapback] Er vel helst det. Men ofte henger det sammen. Finnes sikkert en del hønsehjerner med 5 i snitt også, men ikke særlig mange tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå