Gå til innhold

noen spm om mobilforsikring , skade på mobilen min

Gjest Slettet+123498734

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+123498734

jeg betaler 25kr i forsikring hos telenor. det er gjensidige som har avtale med telenor.

jeg mistet mobiltelefonen i bakken , deretter i en sølepytt. mobilen var avslått og jeg demonterte batteriet og deksel og lot tørke i 3 dager. da jeg skulle slå på tlf var den helt DØD!

dett5e skrev jeg inn på gjensidiges mobilforsikringsside! :innocent:

! 4 dager etterpå fikk jeg et brev der det stod at skaden dekkes av gjensidige , og jeg kunne ta denne lappen ned til en telenor mobilforhandler å få en ny mobil tilsvarende Sony Ericsson k800i!!

jeg traska ned og dem hadde ikke k800i , fikk da en flunkende ny k810 til 3799kr , eneste jeg måtte betal een egenandel på 300kr selv! (småpytt) :thumbup:

så..? jeg måtte ikke levere inn dn gammle tlf , eller dokumentere at den faktisk var ødelagt!! så raskeste og enkleste vei er å fylle ut på nett mener nå jeg!!

gammletlf har jeg , MEN den kunne vært helt iorden sånn at jeg kunne svindlet meg til en ny tlf. nå har ikke jeg tenkt å gjøre det , men var bare så forbausende lett å få ny tlf sånn helt uten vidre!

er min gammle tlf registrert slik at telenor kan se dersom den alikevell brukes??

noen som har opplevd lignende? :whistle: aNDERS :thumbs::hmm:

Endret av Slettet+123498734
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de oppdager bruk på ditt gamle imei nr, har du brutt vilkårene for forsikringsavtalen (les på nett) og du kan bli holdt ansvarlig for det. Dette kalles forsikringssvindel og er etter det jeg vet straffbart... Når det er sagt så vil alltid forsikringsselskapene måtte stole på sine kunder, da de ikke kan "overvåke" deg 24 timer i døgnet. Men blir svindel oppdaget, så er det altså konsekvenser. En annen ting med svindel, er at man bidrar til at forsikringspremiene på forsikringene går opp og det blir dyrere for alle å forsikre telefonen sin.

Lenke til kommentar

Faste rutiner hos Telenor : Alle erstattede mobiler blir sperret på IMEI.

Det positive er at telefonen kan brukes som normalt, med unntak av at det går an å ringe eller melde med den. Radio, Mp3, kamera var fortsatt inntakt på min gamle våte SE K750i.

Lenke til kommentar

Forsikringsselskapene har en egen avdeling som jobber med svindel. Blir du tatt blir du svartelistet og det er da helvetet starter når du skal forsikre hus osv.

Mao det straffer seg mer enn det lønner seg, du får ikke svindlet mange titals tusen før det blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
Forsikringsselskapene har en egen avdeling som jobber med svindel. Blir du tatt blir du svartelistet og det er da helvetet starter når du skal forsikre hus osv.

Mao det straffer seg mer enn det lønner seg, du får ikke svindlet mange titals tusen før det blir oppdaget.

9145513[/snapback]

ok , takk for en flott oppklaring!

synes det er flott at det er umulig å svindle til seg ny tlf og forsikringspapirene ikke blir dyrere!

jeg skal alltid ha mobil med forsikkring i tilfelle uhellet er ute!

så dersom noen trenger deler av sony-ericsson k800i så si gjerne ifra , så sender jeg delen ! (men seff ikke hele tlf , da noen bytter en liten del og vips , så fungerer den...oppsporing av imei vet dere.. ;)

har en datakabel , lader manueler og slik + 512mb som selges tja....400kr? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
Faste rutiner hos Telenor :  Alle erstattede mobiler blir sperret på IMEI.

Det positive er at telefonen kan brukes som normalt, med unntak av at det går an å ringe eller melde med den.  Radio, Mp3, kamera var fortsatt inntakt på min gamle våte SE K750i.

9145496[/snapback]

greniallt da! spill , mp3spiller og kamera i ett , uten at du behørt å være såå redd for den! en liten underholdningsmaskin mao :D

Lenke til kommentar
jeg betaler 25kr i forsikring hos telenor. det er gjensidige som har avtale med telenor.

jeg mistet mobiltelefonen i bakken  , deretter i en sølepytt. mobilen var avslått og jeg demonterte batteriet og deksel og lot tørke i 3 dager. da jeg skulle slå på tlf var den helt DØD!

dett5e skrev jeg inn på gjensidiges mobilforsikringsside! :innocent:

!  4 dager etterpå fikk jeg et brev der det stod at skaden dekkes av gjensidige , og jeg kunne ta denne lappen ned til en telenor mobilforhandler å få en ny mobil tilsvarende Sony Ericsson k800i!!

jeg traska ned og dem hadde ikke k800i , fikk da en flunkende ny k810 til 3799kr , eneste jeg måtte betal een egenandel på 300kr selv! (småpytt) :thumbup:

så..?  jeg måtte ikke levere inn dn gammle tlf , eller dokumentere at den faktisk var ødelagt!!  så raskeste og enkleste vei er å fylle ut på nett mener nå jeg!! 

gammletlf har jeg , MEN  den kunne vært helt iorden sånn at jeg kunne svindlet meg til en ny tlf. nå har ikke jeg tenkt å gjøre det , men var bare så forbausende lett å få ny tlf sånn helt uten vidre!

er min gammle tlf registrert slik at telenor kan se dersom den alikevell brukes??

noen som har opplevd lignende?  :whistle:  aNDERS :thumbs:  :hmm:

9141865[/snapback]

5.0 Gjensidige Forsikring erstatter ikke

5.1 Fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet.

Heldig var du og! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
5.0 Gjensidige Forsikring erstatter ikke

5.1 Fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet.

Heldig var du og! ;)

9158474[/snapback]

jepp , helt utrolig at det gikk seg til! :):thumbup:

Quote forminsket av moderator

Endret av Slettet+123498734
Lenke til kommentar
så dersom noen trenger deler av sony-ericsson k800i så si gjerne ifra , så sender jeg delen ! (men seff ikke hele tlf , da noen bytter en liten del og vips , så fungerer den...oppsporing av imei vet dere.. ;)

9149132[/snapback]

Om du selger telefonen som dele-telefon og noen andre får den til å fungere og bruker den vil ikke det gå ut over deg. Så lenge de ikke har bedt om å få den står du fritt til å selge eller reparere som du vil. Jeg har flere ganger opplevd telefoner som har vært tilsynelatende døde etter fuktskader men som har begynt å fungere etter at de har ligget en stund. At ikke Telenor/forsikringsselskapet ber om å få varen får stå for deres egen kappe. (Alt dette med forbehold om at jeg ikke har lest forsikringsvilkårene).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
Dekker den forsikringen, at du f.eks mister mobilen ut av lommen og knuser skjermen? Får du dekket reparasjon?

9197083[/snapback]

ja , får dekket plutselige uhell og slikt. er usikker på hvordan det blir i arbeidssammenheng feks at man mister den fra 5m ifra en lift!

har nå anskaffet meg ny tlf og ny forsikkring..skal si den 20kroningen extra i mnd gjorde virkelig susen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...