DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei Som emnet sier har jeg et (lite?) pixelproblem. Da jeg skrudde på skjermen i stad (maskinen sto på) var det rundt 50 døde pixeler rundt om kring på skjermen. Har aldri hatt noe liknende problem før på denne skjermen, men har en mistanke om at det er skjermkortet som er problemet. Har et XFX GeForce 7900GT som jeg antakelig har grilla. Kjørte 600/2000*MHz en stund, mot stock, som er 520/1500*MHz. Skjermen er en forholdsvis ny Samsung SyncMaster 226bw (22"). *DDR Nå sier RivaTuner "failed to pass internal test" uansett hvilke frekvenser jeg prøver å sette kjerne/minne til på kortet. Noen som vet hva problemet skyldes, og/eller om det kan løses? Mange takk for svar. Tobias EDIT: Det går visst ikke å spille Oblivion heller. I hvertfall ikke med mer enn 0.1 - 0.5 fps... Prøvde CS:S, det gikk "smooth", men med masse artifacts. Hele dritten er ganske merkelig, da det oppsto mens skjermkortet kjørte stock frekvenser. Skjekka temp også, idler på litt over 40 grader. Endret 25. juli 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du prøvd å gnu litt på de døde pixlene på skjermen? Det hender at det hjelper (Hvis det er skjermen det er noe galt med...) Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Har du prøvd å gnu litt på de døde pixlene på skjermen? Det hender at det hjelper (Hvis det er skjermen det er noe galt med...) 9141820[/snapback] Har nok det skjønner du. Har også prøvd det her... =/ Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du testet atitool og sett hvor mange fps du får der? Eventuelt testet 3dmark06 og sett om siste testen der klikker? Kan være skjermkortet ditt som har tatt kveld. Kan prøve å legge inn drivere på nytt. Ny bios eller å sende det tilbake der du kjøpte det. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Har du testet atitool og sett hvor mange fps du får der? Eventuelt testet 3dmark06 og sett om siste testen der klikker? Kan være skjermkortet ditt som har tatt kveld. Kan prøve å legge inn drivere på nytt. Ny bios eller å sende det tilbake der du kjøpte det. 9142482[/snapback] Prøve drivere + 3DMark nå... Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Har du testet atitool og sett hvor mange fps du får der? Eventuelt testet 3dmark06 og sett om siste testen der klikker? Kan være skjermkortet ditt som har tatt kveld. Kan prøve å legge inn drivere på nytt. Ny bios eller å sende det tilbake der du kjøpte det. 9142482[/snapback] Prøve drivere + 3DMark nå... 9142508[/snapback] "Deep Freeze" gikk smooth, med unntak av endel artifacts.. hjalp ikke å oppdatere drivere.. Nå er det faktsik endel mindre døde pixler da.. EDIT: Den første HDR/SM3.0-testen gikk også greit, men mye artifacts + på slutten slo grafikken seg helt vrang.. Opdt: Oblivion virker nå, men sykt mye artifacts. (Kjører stock frekvenser) Endret 25. juli 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 "Deep Freeze" gikk smooth, med unntak av endel artifacts.. hjalp ikke å oppdatere drivere.. Nå er det faktsik endel mindre døde pixler da.. EDIT: Den første HDR/SM3.0-testen gikk også greit, men mye artifacts + på slutten slo grafikken seg helt vrang.. Opdt: Oblivion virker nå, men sykt mye artifacts. (Kjører stock frekvenser) 9142661[/snapback] Er nok den berømte feilen på minnet på skjermkortet ditt da skulle jeg tro. Prøv å underklokke minnet så langt du klarer og se om det blir bedre da... Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 "Deep Freeze" gikk smooth, med unntak av endel artifacts.. hjalp ikke å oppdatere drivere.. Nå er det faktsik endel mindre døde pixler da.. EDIT: Den første HDR/SM3.0-testen gikk også greit, men mye artifacts + på slutten slo grafikken seg helt vrang.. Opdt: Oblivion virker nå, men sykt mye artifacts. (Kjører stock frekvenser) 9142661[/snapback] Er nok den berømte feilen på minnet på skjermkortet ditt da skulle jeg tro. Prøv å underklokke minnet så langt du klarer og se om det blir bedre da... 9142936[/snapback] Takk for svar, skal prøve å sette ned litt da Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Satte ned til 375MHz (750MHz DDR). Ingen fler "døde" pixler, og mye mindre artifacts i Oblivion. Berømte feilen..? Kjenner'u til dette her altså? Mange takk Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ja er vel en berømt feil etterhvert disse gt kortene. Bare å søke litt rundt så finner du fort utav det. Er vel strømstyringen til minnet på kortet som går føyken hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jaok, takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå