Lauv Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Min slitte, men elskbare data begynner å dra på åra (passerte 3 år den 4. Juli<3) og jeg lurte på om det var noen deler som var verdt å fortsatt bruke og hvem som burde bli erstatett med mer 1337 støff. Hvis det er verdt det. Stikkordene mine som jeg bruker maskinen med er: Gaming... Hvis noen kan hjelpe meg med å plukke ut noen fine komponenter til å få maskinen min litt bedre. Spiller mye CS og BF, så helst 99 FPS på max grafikk og hvertfall over 150-250 FPS på CS: Source. (Eller er det bare en ønskedrøm?) Hvertfall! Her er min ex-1337 machine... Operativsystem: Microsoft Windows XP Proffessional (5.1, Bygg 2600) Systemprodusent: Dell CC Systemmodell: Dimension 8300 BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A05 Prosessor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2CPUs) Minne: 1022MB RAM Sidevekslingsfil: 507 MB brukt, 1953 tilgjengelig DirectX-versjon: DirectX 9.0c Skjermkort: ATI Radeon 9800XT AGP (0x4A4A) minne: 256 DAC type: Internal DAC (400MHz) Mine spørsmål: 1. kan det oppgraderes? er det håp, eller må jeg ha ny? 2. Hva burde oppgraderes og si hva jeg burde oppgradere til. 3. I så fall: Hvor lenge holder utstyret da? hva slags spill kan jeg kjøre på fullt? 4. Hvis det går; er det mulig å oppgradere til Vista? Dere kan gjerne også si prisen sånn ca, men max 7000-9000 kr og helt til slutt: Im not a PC geek. Jeg er nuubiduub på innmaten, men hobbypro på gaming.. takk på forhånd PS: Bare si om jeg må legge ut mer info om PCen Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hvis du kan bruke 8K på en ny pc så GJØR DET! da kan du skaffe en C2D E6600, 2000,- HK, Asus P5K, 1500,- ddr2 ram 2GB, 800,- Skjermkort. 8800 320Mb GTS, 2100,- PSU, Mist 500w, 900,- dette er bare tall tatt ifra hodet, kanhende de ike stemmer noe men... Ellers så kan du jo reinnstall den P4 ern og bruke den til kontor pc? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg mener at du enten skal selge hele dell maskinen komplett ... eller ta vare på den og bruke den selv .... så kjøper du deg en helt ny pc fra scratch ... hvorfor ? Jo fordi Dell er Sære ... det er ingen vits i og bytte hk ( dell kjører nå egene spesial standarer på det ) samma med Strømforsyning Det jeg mener er det eneste du kan ta med i en eventuell oppgradering er Hdd ( viss den er i en brukbar størrelse ) og kaaanskje ram .. men viss du kjøper ett nytt system idag må du ha DDR2 ... og da kan du ikke bruke den ... så du får mer nytte av den viss du lar den vere / tjene litt penger på den og selge den .... -----> Nytt komplett system mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Lauv Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 i See... kan noen da gi meg et bra oppsett på en gamingPC på 10-11 000? Takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå