Simon Aldra Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg tror jeg klarer meg ganske lenge med et 350D, men jeg bekymrer meg for at 300D blir for tregt. Men akkurat det finner jeg nok ut av. Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Feil! Canon EOS 300D er et digitalt speilreflekskamera. Jeg har selv eid et slikt. 9141755[/snapback] Så, hva syns du om det, da? 9141761[/snapback] Da jeg kjøpte 300D var det ingen andre "entry-kamera" å velge mellom, og jeg var selvsagt strålende fornøyd. I dag er 300D passert av både 350D og 400D, så man kan vel si at det er et gammelt kamera, uten at det er noe dårlig av den grunn. Noen ankepunkter er nevnt, og dette må du selvsagt vurdere ut i fra hva som er viktig for deg. Jeg hadde min 300D i 3 år og solgte den i fjor sommer til fordel for 30D. I denne perioden vurderte jeg flere ganger å oppgradere til bl.a. 20D, uten å finne det nødvendig. Jeg kjente min 300D ut og inn, og følte at dette var mye viktigere enn å ha det nyeste utstyret. Grunnen til at jeg til slutt oppgraderte til 30D, var fordi jeg savnet hjulet på baksiden av kameraet. Hadde jeg hatt 10D - som har dette hjulet - tror jeg ikke at jeg hadde oppgradert til 30D. Hvis jeg skal komme med et råd, så kjøp et billig kamerahus og bruk heller pengene på god optikk, og da er 300D et helt kurant sted å starte. Husk at du skal vokse som fotograf, og du trenger ikke å kjøpe det proffeste av kamerahusene før du selv føler at tiden er moden for det. Når denne tiden komer, vil Canon ha produsert flere modeller - noe de gjør hele tiden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg tror jeg klarer meg ganske lenge med et 350D, men jeg bekymrer meg for at 300D blir for tregt. Men akkurat det finner jeg nok ut av. 9143802[/snapback] Hvis det vser seg at 300D \blir for treg for deg, så er 350D en god start. Jeg forstod det slik at du liker å ta bilde av biler i fart; da bør du nok vurdere en rimelig 70-300mm (og muligens en monopod eller stativ). I tillegg til kit-zoomen. Tom edit: edit Endret 25. juli 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Stativ har jeg faktisk. Har brukt det et par ganger med ett av min fars gamle analoge speilreflekskamera en gang for lenge siden. Men et rimelig objektiv i fremtiden, kan komme nyttig til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå