Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen starter ikke med ATX 12V koblet til

Anbefalte innlegg

har et ASUS K8N-E Deluxe hovedkort med Athlon 64 CPU og 1 GB RAM,

det har vært problemer med hovedkortet så har fått nytt hovedkort og det ble

testet OK i butikken.

Her hjemme så starter det ikke tho, koblet til et Chieftec Dragon kabinett.

Det lyser grønt i hovedkortet men starter ikke når man trykker på powerknappen, det som er litt rart er at om man fjerner den 4-pins ATX 12V pluggen så starter CPU-vifta & PSU-vifta i et par sekunder men skrur seg av igjen med en gang.

Med ATX 12V pluggen satt i hovedkortet starter ingenting.

Hovedkortet lyser grønt med ATX 12V pluggen både koblet til og uten.

Noen tips?

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maskinen ble testet OK i butikken ifølge tekniker der, og det var med samme PSU. Eneste forskjellen fra butikken og her er at jeg har satt hovedkort & PSU inn i et Chieftec Dragon kabinett.

Er ikke sikker på hvordan de tester i butikken men de sa hvert fall at det startet opp etter at de hadde bytta hovedkort.

Lenke til kommentar

kan prøve å teste dette i morgen, tenker du kanskje at det kan være jordfeil i kabinettet el.l?

Eneste som er koblet til fra selve kabinettet er den lille 'power sw' kabelen som gjør at man kan skru på PC'n med powerknappen,

ellers ingenting.

Må isåfall kortslutte de samme pins'ene med en jumper el.l for å skru på maskinen?

Lenke til kommentar

Hadde vel akkurat samme problemet med et ASUS k8a4-e. Jeg hadde desverre byttet ut chipsetviften med en passiv kjøler før jeg testet kortet første gang. Jeg prøvde med ny psu uten at det funket. Jeg regnet da med at jeg hadde ødelagt kortet da jeg skiftet til passiv kjøler. Endte med at jeg kjøpte nytt hovedkort av annet merke...

Lenke til kommentar

K, tok hovedkortet og PSU'en ut av maskinen og la det på en antistatisk pose. Samme reaksjon, prøvde bare å starte det med powerknappen fra kabinettet tho (med ledningen hengende ut av kabinettet).

Hvordan skal jeg evt starte det uten powerknappen, skal man kortslutte de to pinsene 'power sw' kabelen kobles til?

Sorry for asking, har aldri starta en 'maskin' utenfor kabinettet før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...