Gå til innhold

Har jeg plugget i riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Tror du det har noe å si hvilken retning vannet går gjennom blokken?

9141295[/snapback]

Hvorfor tror du jeg spør?...

EDIT: takk for svar, Ninvec :thumbup:

9142969[/snapback]

Det var vel for å få deg til å vurdere det en gang til - jeg kunne ikke se noen grunn til at blokken skulle være avhengig av retningen.

Lenke til kommentar

9141295[/snapback]

9142969[/snapback]

Det var vel for å få deg til å vurdere det en gang til - jeg kunne ikke se noen grunn til at blokken skulle være avhengig av retningen.

9143269[/snapback]

Men hvis du ikke er sikker, så la noen som vet det svare istedet da vettu :roll: "å ikke kunne se en grunn" er ikke akkurat hentet fra noen kilder, så hvis noen kunne finne noen kilder eller legge ut erfaring så er det litt mer solidt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

9141295[/snapback]

9142969[/snapback]

9143269[/snapback]

Men hvis du ikke er sikker, så la noen som vet det svare istedet da vettu :roll: "å ikke kunne se en grunn" er ikke akkurat hentet fra noen kilder, så hvis noen kunne finne noen kilder eller legge ut erfaring så er det litt mer solidt.

9143632[/snapback]

Jeg kunne naturligvis skrevet - i ly av alle vannoppsettene jeg har bygget, sett, og hørt om - har jeg enda ikke kommet borti noen som kan sannsynliggjøre differanse på vannretning.

:roll:

Lenke til kommentar

9141295[/snapback]

9142969[/snapback]

9143269[/snapback]

9143632[/snapback]

Jeg kunne naturligvis skrevet - i ly av alle vannoppsettene jeg har bygget, sett, og hørt om - har jeg enda ikke kommet borti noen som kan sannsynliggjøre differanse på vannretning.

:roll:

9143683[/snapback]

Flott! Legg ved det neste gang da vettu, så vi slipper å gå utifra den intetsigende første kommentaren du skrev... :roll:

Lenke til kommentar

si ifra hvis jeg tar feil, men på cpu blokken er det ingenting som heter ut eller inn. begge koplinger er like, alså begge er "ut/inn".

finn hvilken retning vanntrykket går, og når du finner ut hvilken kopling du vil føre inn vannet så vil den andre bli utgang

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Flott! Legg ved det neste gang da vettu, så vi slipper å gå utifra den intetsigende første kommentaren du skrev... :roll:

9144769[/snapback]

Det er enklere å unngå å kommentere dine poster i fremtiden.

Maken til negativ holdning.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Men dere driver jo egentlig med litt misinfomasjon også da.

Inn og ut på en CPU vannblokk kan være veldig viktig hvis blokka er laget på dyse-prinsippet. Da er det en liten fordel å kjøre vannet _inn_ der dysa er.

Ninvec's svar var konkret og saklig. noadmins første post var en hånlig "Er du tjukk i hue eller?" post, usaklig og har derfor ingenting å gjøre i tråden i utgangspunktet.

Jeg får itavisen-smak i munnen når jeg leser slike innlegg.

-C-

Lenke til kommentar

Mener en forumdeltaker opplevde 4-6 grader senkning i temperaturen på APOGEE GTX (trådstarters blokk) ved å snu strømningsretningen. Søk litt rundt i vannkjølingsdelen så finner du flere poster angående inn og ut på den blokka.

Det har visst noe å gjøre med kjølefinnene i selve blokka, ikke prinsippet av varmt vann går ut øverst - så jeg tør ikke påstå at skissen din er riktig.

Lenke til kommentar

9144769[/snapback]

Det er enklere å unngå å kommentere dine poster i fremtiden.

Maken til negativ holdning.

:thumbdown:

9145201[/snapback]

Veit ikke hvem som begynte å være negativ, jeg.... :roll:

Takk til alle andre saklige her inne, da har jeg heldigvis plugget inn riktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...