Supervisor Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei. Vet ikke om det er riktig forumkategori, eller burde jeg skrive i juss-delen, men jeg trenger hjelp. Jeg kjøpte HP LaserJet 2600n skriver på QXL av Elkjøp i dag. (Ja, de selger noen varer på QXL.) I annonsen var det skrevet følgende: NB! Produktets emballasje har vært åpnet og produktet kan ha vært testet, men det fremstår som nytt.NB! Kommer ikke i orginal emballasje. 1. Jeg forventet ikke original embalasje, men den eska jeg fikk var alt for stor for printeren, og eska ble rivd flere steder i transporten, og forskjellige deler STAKK UT av eska. Dette fordi skriveren hadde mye tomrom i esken, og var ikke sikret i det hele tatt. Jeg tok bilder. 2. Strømkabel fulgte ikke med. Ingen installasjonsCD eller bruksanvisning. 3. Skriveren ser ut som om den ble dratt borti vegen og har riper flere steder, både bak, foran og på sidene. Da ringte alarm hos meg. I annonsen stod det at "produktet kan ha vært testet", men den skriveren jeg fikk ser ut som om den var i drift i Bagdad. I tillegg var det klistret en liten lapp på innsiden av papirskuffen som en slags veiledning for bruk. På den sorte "filmen" som man ser når man åpner frontdeksel er det fingermerker. 4. Jeg tok strømkabelen fra min PC og koblet skriveren. Umiddelbart skrev jeg ut statusside for rekvisita for å sjekke hvor mange sider ble det skrevet ut med den. Det er ganske kjekk greie de nyere skrivere har. Jeg var overrasket da jeg så at toner ble installert i skriveren 16.03.2006! Ikke minst var det overraskende at det ble skrevet ut 373 sider. Ikke all verden, men det er ingen som tester skriver og skriver ut nesten 400 sider. Etter min mening er denne skriveren ikke ny i det hele tatt, og har sikkert vært i bruk i nesten halvannet år. Noen gode forslag? Er jeg storkrav, eller er dette virkelig noe å klage på? Hvis dere synes at jeg burde klage på dette, trenger jeg hjelp til å skrive et brev som jeg vil sende til Elkjøp. Jeg fikk vanlig garanti på den. Endret 25. juli 2007 av jokab Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 nå er ikke jeg veldig bevandret i sidene til QXL, men kan du gi meg en link til andre produkter elkjøp selger på QXL? virket jo utrolig behandlet den skriveren hvertfall bertie Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du prøvd å ringe de og sagt ifra? Kan hende ting løser seg mye lettere enn du tror. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Det går ikke an å ringe, bare å sende mail. Derfor søker jeg om hjelp her - for å skrive brev som de skal ta på alvor. Her er noen andre auksjoner de har. http://auksjon.qxl.no/www.elkjop.no Lenke til kommentar
Trot Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ser ut til at dette er enten er en skriver som har blitt levert tilbake på angreretten til Elkjøp (kanskje to ganger) eller så er det en maskin som har vært på rep. så lenge at den forrige eieren har fått ny - eller kanskje det er en demoskriver som har stått i en butikk Mulig den fremstår som ny, men jeg skjønner at den ikke føles spesiellt ny om det er skrevet ut bortimot 400 sider siden mars i fjor Det er jo bare å ringe de, og om de ikke kommer opp med en løsning du er fornøyd med, som f.eks. ny tonerkassett, kan du jo benytte deg av angreretten. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du kjøpte idag og fikk varen idag? Samme egentlig det. Her er det bare negativ karakter og angrerett som gjelder. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Du kjøpte idag og fikk varen idag? Samme egentlig det. Her er det bare negativ karakter og angrerett som gjelder. 9141041[/snapback] Jeg fikk og betalte den i dag. Vil ikke bruke angrerett fordi da vil jeg måtte betale for frakt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg tenker meg at dersom du tar kontakt med de, så ordner de opp. Du har krav på et produkt som framstår som det det er beskrevet som via siden du kjøpte det fra - det gjør ikke produktet, og dermed kan du få omlevert til annen vare. Evt så kan du få pengene igjen. Men jeg regner med det ordner seg om du sender en epost hvor du rett og slett lister opp det du har gjort her i tråden og linker til bildene. Det skal jo ikke være slik . Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Ja, jeg synes det jeg beskrev her kan like godt bli sendt til Elkjøp. Det burde holde. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Uansett, ikke glem og sett negativ karakter hos qxl.no om de ikke rydder opp snarest. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Fikk svar fra Elkjøp ganske raskt. Hei.Dette var ikke noe hyggelig for deg, det skjønner jeg veldig godt. Jeg har tatt det videre med mine kollegaer, slik at det ikke skal skje igjen. Takk for at du sier ifra. Hva syntes du er riktig å kompansere denne hendelsen med? Mvh Lene Elkjøp Internett Jeg har aldri vært borti noe lignende, så jeg vet egentlig ikke hva som er riktig kompensasjon? Noen forslag? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hva med halv pris av det du betalte? det er jo opp til deg i grunn, men jeg ville i hvertfall ikke betalt stort for en brukt og herpet gjenstand. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hva med pengene tilbake ? Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg ville forlangt å få igjen pengene, og om de vil ha igjen skriveren så får du tilby dem å komme å hente den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå