ace-ace Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Skal kjøpe ny PC fra Komplett eller Netshop. Men, så slo det meg plutselig at et alternativ til å benytte nevnte butikker sinm PC bygger, så kan jeg kjøpe delene og skru maskinen sammen selv. I den forbindelse lurer jeg litt på en ting. Er det noen fordeler eller nevneverdige ulemper med å skru sammen maskinen selv? Dersom jeg på et senere tidspunkt skulle få problemer med maskinen, kan jeg f.eks. sende inn hele, eller må jeg sende inn den aktuelle komponenten? Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Kjøper du delene separat, har du bare garantien på enkeltdelene og du har dermed ikke mulighet til å sende inn hele pc'en (med mindre de har en slik betal-tjeneste) Hovedfordelen med å gjøre det selv må være at det er (kan være) billigere, samt at du lærer en del av det (hvis du ikke kan det) Du kan være uheldig å ende opp med en defekt komponent som ofte medfører mange timer med feilsøking og makk. Du er også ansvarlig for feil du gjør (som å skade cpu'en eller glemme cpuviften) Endret 25. juli 2007 av AndyNor Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Nå skal det faktisk ganske mye til for å fysisk ødelegge noe. Og angående "glemme cpu-vifte", så har de fleste bios en mld om at ingen vifte er registrert som standard, og blir den for varm slår den seg av. Det eneste som KAN være uheldig, er statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå