Gå til innhold

Nettverk problem mellom Ubuntu & Vista :(

Anbefalte innlegg

Jeg har Ubuntu 7.04, min venn på samme nettverk her hjemme har Vista.

Han finner meg men det kommer opp skriv brukernavn & passord, jeg prøver mitt eget brukernavn og passord, det funker ikke.

Jeg har ikke laget noe annet form for passord eller noe.

Hvordan skal jeg få dette til og fungere? :no::ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

Beklager hvis jeg blander meg inn her.. :)

Er helt ny selv også på ubuntu. Har nå installert ubuntu flere ganger på flere pc'er her hjemme, og fildeling og slikt funker "out of the box" , kan overføre musikk, film, bilder etc sånn helt uten videre mellom pc'ene, ubuntu->xp, xp->ubuntu, ubuntu->ubuntu... Så hva skal jeg med samba? Er det noe jeg ikke skjønner her.. ? :)

(Har ennå ikke prøvd hvordan det funker med Vista-pc'en.)

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Hmmm... 

Beklager hvis jeg blander meg inn her..  :) 

Er helt ny selv også på ubuntu.  Har nå installert ubuntu flere ganger på flere pc'er her hjemme,  og fildeling og slikt funker "out of the box" , kan overføre musikk, film, bilder etc sånn helt uten videre mellom pc'ene, ubuntu->xp, xp->ubuntu, ubuntu->ubuntu...  Så hva skal jeg med samba?  Er det noe jeg ikke skjønner her..  ?  :)

(Har ennå ikke prøvd hvordan det funker med Vista-pc'en.)

Mvh

9143707[/snapback]

hmm det var rart, gjorde ikke det hos meg. (kan vær at den ble installert men jeg har alltid kjørt disse kommandoene allikevel, måtte i hvertfall installere denne manuelt tidligere)

Lenke til kommentar

Hmm.. vet ikke så mye om dette jeg. :) Har jo fått med meg her på forumet om noe som heter samba. Men har installert ubuntu/xp flere ganger på flere pc'er her.

Og har aldri trengt å installere samba eller noe slikt. Her kan jeg overføre filer frem og tilbake som jeg selv vil mellom pc'ene.

Eller er det noe jeg totalt misforstår her... ? :)

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...