JohnsonsWhatever Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har Ubuntu 7.04, min venn på samme nettverk her hjemme har Vista. Han finner meg men det kommer opp skriv brukernavn & passord, jeg prøver mitt eget brukernavn og passord, det funker ikke. Jeg har ikke laget noe annet form for passord eller noe. Hvordan skal jeg få dette til og fungere? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du må sette opp samba for fildeling. Brukernavn/passord settes i samba. Les mer om samba for å lære om dette... Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Du må sette opp samba for fildeling. Brukernavn/passord settes i samba. Les mer om samba for å lære om dette... 9141007[/snapback] Hvis han har Ubuntu, slipper jeg dette? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=37386 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 apt-get install samba adduser nettverksbruker smbpasswd -a nettverksbruker smbpasswd -e nettverksbruker Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hmmm... Beklager hvis jeg blander meg inn her.. Er helt ny selv også på ubuntu. Har nå installert ubuntu flere ganger på flere pc'er her hjemme, og fildeling og slikt funker "out of the box" , kan overføre musikk, film, bilder etc sånn helt uten videre mellom pc'ene, ubuntu->xp, xp->ubuntu, ubuntu->ubuntu... Så hva skal jeg med samba? Er det noe jeg ikke skjønner her.. ? (Har ennå ikke prøvd hvordan det funker med Vista-pc'en.) Mvh Endret 25. juli 2007 av krbalto Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hmmm... Beklager hvis jeg blander meg inn her.. Er helt ny selv også på ubuntu. Har nå installert ubuntu flere ganger på flere pc'er her hjemme, og fildeling og slikt funker "out of the box" , kan overføre musikk, film, bilder etc sånn helt uten videre mellom pc'ene, ubuntu->xp, xp->ubuntu, ubuntu->ubuntu... Så hva skal jeg med samba? Er det noe jeg ikke skjønner her.. ? (Har ennå ikke prøvd hvordan det funker med Vista-pc'en.) Mvh 9143707[/snapback] hmm det var rart, gjorde ikke det hos meg. (kan vær at den ble installert men jeg har alltid kjørt disse kommandoene allikevel, måtte i hvertfall installere denne manuelt tidligere) Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Hmm.. vet ikke så mye om dette jeg. Har jo fått med meg her på forumet om noe som heter samba. Men har installert ubuntu/xp flere ganger på flere pc'er her. Og har aldri trengt å installere samba eller noe slikt. Her kan jeg overføre filer frem og tilbake som jeg selv vil mellom pc'ene. Eller er det noe jeg totalt misforstår her... ? Mvh Endret 26. juli 2007 av krbalto Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ok. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå