skarsk Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg bestilte nytt SIM-kort fordi support hos Nokia mente at noen problemer jeg hadde med min N95 skyldtes et for gammelt kort. (6 år) Mens jeg venter på nytt kort slutter telefonen å virke nå på mandag. "Inaktivt SIM-kort" står det på displayet. Hva har skjedd? Endret 25. juli 2007 av skarsk Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 mest sannsynlig fordi at operatøren din har registrert et nytt sim kort på deg (gjorde du det over nett forresten?) da blir det gamle inaktivt hvis du går til en forhandler, får du nytt sim kort med en gang, og det vil være aktivt innen noen minutter Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Bestilte nytt pr tlf. Her er beskjeden fra support etter tre dager: "Hei og takk for din henvendelse, Vi har ikke sperret mobilen din, vi har kun gjort det du har bedt oss om, altså gi deg et nytt SIM kort. Når vi sender deg nytt vil jo såklart det gamle ikke fungere lengre. Har du flere spørsmål kan du svare på denne mailen eller ta kontakt med kundeservice på telefon 02000. Ha en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Oddbjørn Gustavsen Tele2 Norge Kundeservice" Jeg har bestilt nytt abb. hos Netcom. Gidder ikke mer Tele2. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Bestilte nytt pr tlf.Her er beskjeden fra support etter tre dager: "Hei og takk for din henvendelse, Vi har ikke sperret mobilen din, vi har kun gjort det du har bedt oss om, altså gi deg et nytt SIM kort. Når vi sender deg nytt vil jo såklart det gamle ikke fungere lengre. Har du flere spørsmål kan du svare på denne mailen eller ta kontakt med kundeservice på telefon 02000. Ha en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Oddbjørn Gustavsen Tele2 Norge Kundeservice" Jeg har bestilt nytt abb. hos Netcom. Gidder ikke mer Tele2. 9140411[/snapback] Kundekonsulenten har jo rett - når det nye begynner å virke, vil det gamle slutte, og det er jo det du har bedt. Likevel ganske rart at de aktiviserer det nye kortet før de sender det, sånn at du må vente fra det er sendt til det kommer fram, uten telefon. Merkelig praksis. Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dette gjøres nok mest sannsynlig for at ikke 02000 skal få en strøm med telefonsamtaler om at "nå har jeg fått sim kortet mitt, så nå er det bare å bytte" De aller fleste som trenger nytt sim, har ikke sim som fungerer fra før. Lenke til kommentar
georgios Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Dette gjøres nok mest sannsynlig for at ikke 02000 skal få en strøm med telefonsamtaler om at "nå har jeg fått sim kortet mitt, så nå er det bare å bytte" De aller fleste som trenger nytt sim, har ikke sim som fungerer fra før. 9150511[/snapback] Vel min opplevelse med dette er at det er ca 50-50, det som er det trickyet er jo at om man sender et allerede aktivisert sim må man sende dette som rekomandert så ikke noen bare kan stjele simkortet fra postkasse og begynne å bruke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå