Gå til innhold

Inaktivt SIM kort


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nytt SIM-kort fordi support hos Nokia mente at noen problemer jeg hadde med min N95 skyldtes et for gammelt kort. (6 år)

 

Mens jeg venter på nytt kort slutter telefonen å virke nå på mandag. "Inaktivt SIM-kort" står det på displayet.

 

Hva har skjedd?

Endret av skarsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte nytt pr tlf.

Her er beskjeden fra support etter tre dager:

 

"Hei og takk for din henvendelse,

 

Vi har ikke sperret mobilen din, vi har kun gjort det du har bedt oss

om, altså gi deg et nytt SIM kort.

 

Når vi sender deg nytt vil jo såklart det gamle ikke fungere lengre.

 

Har du flere spørsmål kan du svare på denne mailen eller ta kontakt med

kundeservice på telefon 02000.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Med vennlig hilsen

Oddbjørn Gustavsen

 

Tele2 Norge

Kundeservice"

 

Jeg har bestilt nytt abb. hos Netcom. Gidder ikke mer Tele2.

Lenke til kommentar
Bestilte nytt pr tlf.

Her er beskjeden fra support etter tre dager:

 

"Hei og takk for din henvendelse,

 

Vi har ikke sperret mobilen din, vi har kun gjort det du har bedt oss 

om, altså gi deg et nytt SIM kort.

 

Når vi sender deg nytt vil jo såklart det gamle ikke fungere lengre.

 

Har du flere spørsmål kan du svare på denne mailen eller ta kontakt med

kundeservice på telefon 02000.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Med vennlig hilsen

Oddbjørn Gustavsen

 

Tele2 Norge

Kundeservice"

 

Jeg har bestilt nytt abb. hos Netcom. Gidder ikke mer Tele2.

9140411[/snapback]

 

Kundekonsulenten har jo rett - når det nye begynner å virke, vil det gamle slutte, og det er jo det du har bedt.

 

Likevel ganske rart at de aktiviserer det nye kortet før de sender det, sånn at du må vente fra det er sendt til det kommer fram, uten telefon. Merkelig praksis.

Lenke til kommentar

Dette gjøres nok mest sannsynlig for at ikke 02000 skal få en strøm med telefonsamtaler om at "nå har jeg fått sim kortet mitt, så nå er det bare å bytte" De aller fleste som trenger nytt sim, har ikke sim som fungerer fra før.

Lenke til kommentar
Dette gjøres nok mest sannsynlig for at ikke 02000 skal få en strøm med telefonsamtaler om at "nå har jeg fått sim kortet mitt, så nå er det bare å bytte" De aller fleste som trenger nytt sim, har ikke sim som fungerer fra før.

9150511[/snapback]

 

Vel min opplevelse med dette er at det er ca 50-50, det som er det trickyet er jo at om man sender et allerede aktivisert sim må man sende dette som rekomandert så ikke noen bare kan stjele simkortet fra postkasse og begynne å bruke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...