ZsaZsa Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 En kamerat var i mexico og fortalte han hadde drukket noe som het Mezcal, det skal visstnok være Merxicos mest populære drikke etter Tequila. han sa det var godt å at jeg måtte prøve det. Men aner ikke hvor jeg kan skaffe det. Litt langt å dra til mexico for å handle brennevin, hehe! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du får hvertfall ingen treff om du søker på vinmonopolets sider. Når vi først er i gang er jeg interessert i om noen vet noen måter å få tak i aguardiente? Aguardiente betyr egentlig "burning water" og er egentlig bare betegnelsen på sprit på spansk, men i Colombia er det en type sprit (Colombias nasjonalsprit). Hvert "fylke" har rettigheter til å produsere hver sin variant...på en måte. Uansett; jeg er ute etter den fra Medellin. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 En kamerat var i mexico og fortalte han hadde drukket noe som het Mezcal, det skal visstnok være Merxicos mest populære drikke etter Tequila. han sa det var godt å at jeg måtte prøve det. Men aner ikke hvor jeg kan skaffe det. Litt langt å dra til mexico for å handle brennevin, hehe! 9140243[/snapback] Tequila er Mezcal, men Mezcal er ikke nødvendigvis Tequila.. Enklere sagt, så er Tequila en spesiell form for Mezcal, som er brygget i byen/distriktet Tequila (på samme måte som champagne-distriktet i Frankrike har enerett på champagne-navnet) Wikipedia: Mezcal Wikipedia: Tequila Men så var spørsmålet hvor man får kjøpt andre former for Mezcal enn Tequila, da -og det var visst ikke bare bare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå