Gå til innhold

mezcal, hvor kan jeg skaffe det?

Anbefalte innlegg

En kamerat var i mexico og fortalte han hadde drukket noe som het Mezcal, det skal visstnok være Merxicos mest populære drikke etter Tequila. han sa det var godt å at jeg måtte prøve det. Men aner ikke hvor jeg kan skaffe det. Litt langt å dra til mexico for å handle brennevin, hehe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får hvertfall ingen treff om du søker på vinmonopolets sider.

Når vi først er i gang er jeg interessert i om noen vet noen måter å få tak i aguardiente?

Aguardiente betyr egentlig "burning water" og er egentlig bare betegnelsen på sprit på spansk, men i Colombia er det en type sprit (Colombias nasjonalsprit). Hvert "fylke" har rettigheter til å produsere hver sin variant...på en måte. Uansett; jeg er ute etter den fra Medellin.

Lenke til kommentar
En kamerat var i mexico og fortalte han hadde drukket noe som het Mezcal, det skal visstnok være Merxicos mest populære drikke etter Tequila. han sa det var godt å at jeg måtte prøve det. Men aner ikke hvor jeg kan skaffe det. Litt langt å dra til mexico for å handle brennevin, hehe!

9140243[/snapback]

Tequila er Mezcal, men Mezcal er ikke nødvendigvis Tequila.. Enklere sagt, så er Tequila en spesiell form for Mezcal, som er brygget i byen/distriktet Tequila (på samme måte som champagne-distriktet i Frankrike har enerett på champagne-navnet)

Wikipedia: Mezcal

Wikipedia: Tequila

Men så var spørsmålet hvor man får kjøpt andre former for Mezcal enn Tequila, da -og det var visst ikke bare bare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...