Gå til innhold

klarer ikke å koble meg på trådløst nett

Anbefalte innlegg

har nett fra nextgentel, og bruker deres utstyr , har en stasjonær pc og en bærbar ..

jeg har klart å koble meg opp på trådløst i 1 år. men nå plutselig for et par dager siden klarer jeg det ikke...

finner nettverket -- connecter --- unable to connect ...

har ikke endra på noe konfig i nettverket, og har heller ikke endra på noe på den bærbare..

probleme oppstod da en kompis av meg skulle koble seg på med sin bærbare.. han kobla seg opp, klarte å være der i 2 min, så blei han kasta ut, og nå klarer verken jeg eller han å kobble oss opp.. jeg må bruke TP kabel for å få nett på de bærbare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å endre krypterings måte evnt. sette nettverket åpent en stund for å skjekke at det funker da?

Hvis ikke noe av det funker hadde det kansje hjulpet å resette routeren (ikke av og så på men "standar innstillinger")

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd litt i dag..

restarta ruteren...

åpna for alle brukere, slik at jeg ikke trenger passord.

og internett funker som det skal på den stasjonære pc'en,

men klarer rett å slett ikke å koble meg opp på trådløs,

nå har jeg ingen anelse om hva jeg skal gjøre..

finner nett--->connecter----> unable to connect .

Lenke til kommentar

snakka nett med nextgentel.. og de virka helt på bærtur.. de mente det var noe gale med pc'en , at jeg måtte sende den inn på rep. at det var noe med nettverkskortet mitt.. , sjuke folk.. må jo vær en instillings feil på ruteren.. men finner F*** ikke ut hva som er feil..

Lenke til kommentar
snakka nett med nextgentel.. og de virka helt på bærtur.. de mente det var noe gale med pc'en , at jeg måtte sende den inn på rep. at det var noe med nettverkskortet mitt.. , sjuke folk.. må jo vær en instillings feil på ruteren.. men finner F*** ikke ut hva som er feil..

9182978[/snapback]

Jeg vil anbefale å sjekke at alt er åpent. Hva slags router er det?

Du har sjekke med forskjellige bærbarer sa du ?

Har du restarta routern SKIKKELIG ?

Ikke bare strøm ut, strøm inn?

Lenke til kommentar

Det er ett lite høl bak på routeren. Trøkk i en liten spiss penn der, hold i gode 30 sek. og slipp. Viss ikke det gjorde biffen: Ta ut strømmen, hold inne den lille knappen mens du plugger i strømmen. Hold gode 30 sek, og slipp den lille knappen.

Lenke til kommentar
Det er ett lite høl bak på routeren. Trøkk i en liten spiss penn der, hold i gode 30 sek. og slipp. Viss ikke det gjorde biffen: Ta ut strømmen, hold inne den lille knappen mens du plugger i strømmen. Hold gode 30 sek, og slipp den lille knappen.

9205358[/snapback]

se her ja.. internett på bærbar å greier.. takk ska du ha... funka det.. visste kje om at det va ein sånn reset dings der ...

takktakk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...