Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formateringen går ikke som planlagt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har skrevet tidligere, så mistenker jeg en sperre fra leverandør. Jeg begynte å fatte mistanke helt i begynnelsen av tråden, siden det ikke følger standard prosedyre.

Du har HP mener jeg at du sa.

Jeg jobber mye med systemer på jobben og 80% av feil handler om rettigheter. Derfor tenker jeg at det kanskje er satt sperre på disken din. Mulig at det er et parameter i en oppstartsfil på disken eller noe sånt som leses av partisjonprogrammene og at denne må redigeres før prosedyren kan gjennomføres. I så fall, hvis det er riktig, så hjelper det ikke hvilket program du bruker.

Jeg er utdannet elektriker, men håpet at data-ingeniørene i begynnelsen av tråden kanskje visste noe om dette.

Jeg ville bare utdype, så du kanskje får mer hjelp.

Men ikke mist motet. Dere finner nok løsningen til slutt :)

Svein.

Lenke til kommentar

Ok. Takker for svar. for Gparted funkerte helt fint til det plutselig kom en melding om at noe ikke kunne kopieres og da sa det stopp. Noen måte å få ordnet dette på? kan d kun være en enkel feil,eller er det sperret?

Har så lyst til å få orden på pc`n igjen nå:p

Lenke til kommentar

Ok. tror du det må til?

Takker for all hjelp og alle svar, men må til sengs nå, opp kl 6 i morgen. pga jobb.

Ser på det i morgen igjen, håper jeg får d til, en ting er sikkert dere er til stor hjelp!

Endret av tilt11
Lenke til kommentar

Selvsagt er dette løsbart, men man må vite åssen man gjør det.

Mulig Rastafari475 har rett vedrørende FDISK. Mulig den er litt gammel og klarer det. Selv om dataingeniørene mente at dette var bortkastet.

Kan du ikke prøve å brenne bootdisk som jeg linket til tidligere i denne tråden, på en CD-plate og prøve å starte opp? Da må du stille inn CD som første boot-device i BIOS. Så skriver du FDISK (etter du har startet opp med CD) og ser om du får ordnet det der?

Gamle boot98SE har vært bra å bruke tidligere. Mulig du får slettet partisjonen i hvertfall. Så kan du prøve XP-CD'en og installere windows etterpå. Da oppretter du bare en partisjon og installerer.

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Ok. tror du det må til?

9157878[/snapback]

Vell, som jeg sa HELT i begynnelsen av tråden, så er det en mulighet, men man kan jo aldri garantere noe.

Fatter ikke at folk kjøper datamaskin og sparer 50-100,- på å ikke få med floppy-disk.

Lenke til kommentar

Jepp, tar og brenner linken du ga meg og prøver i morgen.

Skal jeg brenne det som image på cd? Litt usikker på hvordan jeg skal brenne d prog slik at det ikke blir noe feil i forbindelse med det=)

Snakkes i morgen, god natt

Endret av tilt11
Lenke til kommentar

Bootdisk.com har bare exe-filer som skriver direkte til diskett. Det er ikke mulig å hente ut filene på annen måte.

MEN ;) , jeg fant en annen side som har ISO-image som kan brennes på cd.

www.allbootdisks.com har gratis ISO's som kan lastes ned.

Her er direktelinken til ISO'en jeg mener du trenger:

http://www.allbootdisks.com/downloads/ISO/...SE_bootdisk.iso

Det innebygde brenneprogrammet i Vista 64 greier ikke skrive ISO'er, må ha plus-versjonen. Så jeg fikk ikke testet den.

Brenn på CD og prøv den.

Så får vi krysse fingrene og håpe at "lyn"-gutta har løsningen, ikke sant Rastafari? ;)

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Jepp, sant det SveinL: "LYN" -gutta ordner sikkert opp :!:

Trist han skulle bli så plaget, men er ganske så sikker på at han har fått løsningen, men det kan være litt "tricky" første gangen man holder på med sånt.

Det er bare å stå på, og ikke gi opp.

Plutselig så "pling" , og så er alt i orden :yes:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Prog du ga meg fikk jeg ikke til å virke, fikk div meldinger om at jeg trengte Fdisk, og måtte starte fra Fdisk osv. så med det prog kom jeg ikke langt..

Men det er denne feilmeldingen jeg får på Gparted

>>Mounting squashts filesystem

>> Coping read-write image Contents of tmpfs

cp:etc: NO such file or directory

Hmm, kan det være noe galt med cden, eller er det noen som kan finne feilen utifra disse opplysningene?

Endret av tilt11
Lenke til kommentar

Jepp det gjorde jeg.

Så fikk jeg opp 4. valg

blandt annet

Creat partion

Delete partion.

Men når jeg valgte noe av dette fikk jeg opp, can not do this in standar mode.

Så jeg fikk ikke gjort så mye.

Takk for all hjelp=)

Lenke til kommentar

jeg byttet ut cden med Xp-cden ja. og startet opp fra cd som jeg har gjort med disse andre programmene. så jeg tror da jeg har startet fra cden? eller høres det ut som jeg har gjort noe feil? Har cd som 1st boot i biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...