Gå til innhold

PayPal: Penger Til konto. VISA/Bank overføring?

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg laget meg en paypal konto. Og tastet inn VISA nummerene mine. Oppdaget og at de hadde trekt 15kr fra kontoen min, som de sa de skulle gjøre.

Men når jeg skulle overføre penger til kontoen lurte jeg på hvorfor jeg ikke kunne bruke VISA kortet til dette. Bare bankoverføring?

I alle fall så overførte jeg 1500kroner til PayPal kontoen.

Skal jeg overføre i Norge? Jeg fikk PayPal International Ltd med kontonummer: 8200.02.50690

Jeg regnet med at jeg ikke skulle overføre til utland?

Navnet på banken jeg skulle overføre til hadde OSLO i seg, og noe annet rart (hørt om det før).

Er det riktig at jeg valgte og overføre til Innland?

Og hvor mange dager tok det for dere og få pengene på PayPal kontoen?

Endret av narutofan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har brukt paypal (over 1 år siden) så har jeg ikke trengt å overføre penger til noe paypal konto... jeg måtte bare skrive inn visa kort nr og utløpsdato slik at de kan trekke og overføre til den du skal betale noe til. Bankoverføring er vel kanskje en tjeneste de har for folk som kun har debet kort uten visa som ikke kan trekkes på den måten, da må man vel ha en "buffer" konto hos paypal som man sender penger til før man betaler med paypal.

Lenke til kommentar

Okei. Svarte også. Får da se hva som skjer når jeg betaler for noe da.

Overførte 1500kroner til paypalkontoen. Skulle bestille en kameraveske.. Jeg kan da prøve med en gang og bestille den for og se hva som skjer. Selvom pengene ikke er komment på kontoen.

+ at det var en eller annen kode jeg skulle taste inn som kommer på VISA regningen/netbanken som dukker opp på de fratrekte 15kronene.

Kanskje det er en slags konfirmasjons kode som paypal må ha for og vite at jeg har oppgitt riktig VISA nummre eller noe... De dukker vell opp etter klokken 12 i natt sikkert.

EDIT: Har nettopp laget meg PayPal kontoen (før jeg laget tråden seff).

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

Overførte 1500kroner til paypalkontoen. Skulle bestille en kameraveske.. Jeg kan da prøve med en gang og bestille den for og se hva som skjer. Selvom pengene ikke er komment på kontoen.

+ at det var en eller annen kode jeg skulle taste inn som kommer på VISA regningen/netbanken som dukker opp på de fratrekte 15kronene.

Kanskje det er en slags konfirmasjons kode som paypal må ha for og vite at jeg har oppgitt riktig VISA nummre eller noe... De dukker vell opp etter klokken 12 i natt sikkert.

9140801[/snapback]

Den koden du reffererer til er til å bli "Verified", noe som er smart!.

Og du trenger ikke overføre penger for å handle/betale.

Det holder at du har fått "regningen" i paypal, og så velger du å betale med Visa, MasterCard o.l. Enklere kan det ikke bli.

Lenke til kommentar

9140801[/snapback]

Den koden du reffererer til er til å bli "Verified", noe som er smart!.

Og du trenger ikke overføre penger for å handle/betale.

Det holder at du har fått "regningen" i paypal, og så velger du å betale med Visa, MasterCard o.l. Enklere kan det ikke bli.

9140869[/snapback]

Takk Takk. Får overføre de pengene tilbake da.

Men skal nok skifte VISA kort nå snart. Kortet ble skadet etter en vaskemaskintur og tørketrommeltur. Kortet virker ikke overalt...

Så pengene blir litt på kontoen.

Lenke til kommentar

du kan også legge inn VISA kortet ditt i Paypal kontoen din etter å ha logget inn, under Profile - Credit Cards. Da slipper du å taste inn kortnr. hver gang du skal betale for noe.

Når du skal overføre penger stemmer det at Paypal bruker en bank i Norge (eller i stort sett alle land folk overfører fra), "Bank Transfer ID" som du finner inne på kontoen din brukes så Paypal skal kunne linke overføringen de mottar opp mot Paypal kontoen din så du får inn pengene.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...