Kimelimm Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg er 14 år, og vil gjerne ha meg et bank kort, Jeg spurte etter KREDITT kort tidligere Jeg tenkte på Visa Electron, men man kan vist ikke bruke det over internett... Er det noe jeg kan bruke? kan jeg ta Visa Electron via Paypal eller noe? Please svar noen! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg er 14 år, og vil gjerne ha meg et bank kort, Jeg spurte etter KREDITT kort tidligere Jeg tenkte på Visa Electron, men man kan vist ikke bruke det over internett... Er det noe jeg kan bruke? kan jeg ta Visa Electron via Paypal eller noe? Please svar noen! 9139760[/snapback] kan ikke si bastant nei her på alt du spør etter. bank kort og kredittkort er mye det samme så vidt jeg har forstått dette. skal du kunne handle via nett må du vanligvis ha et kort som har en kredittkortdel du har kanskje sett dettte når du har forsøkt å betale noe en plass og fått beskjed å velge mellom paypal, mastercard og visa. grunnen til at du kan ha visa electron er at du ikke kan trekke minus på disse kortene. det er fordi du er under 18 og dermed ikke har lov til å pådra deg gjeld. så vidt jeg kan forstå så vil nok ikke visa electron kunne brukes på nett i det hele tatt. av akkurat den grunn det er ikke skikkelig visa. handel på nett(allefall utenlands) går på kreditering sånn osm jeg har forstått det og du trenger dermed et kredittkort feel free to correct me if I'm wrong Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Så jeg kan ikke bruke VIsa electron på Paypal heller? Er det noen andre kort da? Endret 25. juli 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvis du kan lade PayPal/Payex samt betale online (trekkes direkte fra kontoen der og da) kan du bruke et vanlig minibankkort. Men kredittkort - mulig noen banker kan ordne via mamma/pappa ellers er du nok for ung, ja. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du skal kunne få vanlig VISA fra banken hvis moren eller faren din tar ansvaret for det. Det har vi i alle fall gjort her i familien på de yngre, og det fungerer flott. Jeg fikk mitt da jeg var 16, søstern fikk sitt da hun var 14. Det er ikke Elektronkort, men et bankkort med VISA på. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du skal kunne få vanlig VISA fra banken hvis moren eller faren din tar ansvaret for det. Det har vi i alle fall gjort her i familien på de yngre, og det fungerer flott. Jeg fikk mitt da jeg var 16, søstern fikk sitt da hun var 14. Det er ikke Elektronkort, men et bankkort med VISA på. Det stemmer. Med foreldre sin godkjennelse kan man få ett "vaskekte" VISA når som helst Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Ok la oss få dette klart: la oss si jeg har 100 kroner på et Visa Electron. Jeg vil kjøpe en is til 99 kroner, over internett Kan jeg da betale med paypal HVIS jeg har penger nok? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Forutsatt at den som selger is til kr 99.- har avtale med og du har registrert deg hos PayPal, kan du lade PayPal-kontoen din med minibankkortet ditt (eller du kan bruke mobilen også), så betaler du videre til is-selgeren fra PayPal. Payex, som jeg bruker en del, kan godskrives med inntil kr 2500.- så det blir som en betalingskonto. Men jeg kjøper bare småting, så jeg har sjeldent mere enn 300 kr stående på kontoen. kimmag -->PayPal-->is-selgeren. Problemet er at ikke alle mottakere bruker slike betalingsformidlere. Endret 25. juli 2007 av geirm Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Problemet er at ikke alle mottakere bruker slike betalingsformidlere. Problemet er at Visa ELectron BARE fungerer i butikk og minibank Lenke til kommentar
tussemor Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du kan fint få deg et MasterCard - vel og merke om noen "voksne" kjøper det og fyller det opp for deg. https://mastercardgavekort.no/flash.html?referrer= Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du kan fikse paypal ved å overføre via nettbank til paypal konto. Dette trenger du kun nettbank for å gjøre, og nettbank får du greit så lenge du er mer enn tretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå