Gå til innhold

råd til kjøp av utstyr til ny redigeringsstasjon

Anbefalte innlegg

Hei, dette er min første post her inne, og jeg har ikke allverdens med peiling på PC. Derfor er jeg nå her for å spørre dere som har peiling på hva det hele går i.

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg ny innmat til pc'en min. DVS, alt som kommer til å stå igjen, er kabinettet. Jeg trenger nytt:

-hovedkort

-prosessor

-grafikkort

-harddisk

-minne

-skjerm

Greia er at jeg tenker å opptimalisere innmaten i henhold til å redigere. Etter hva jeg har forstått, er intel veien å gå? Jeg kommer ihvertfall definitivt til å kjøpe den prisreduserte Quad Q6600. Videre tenker jeg på 4 gb minne.

Det jeg lurer mest på, er hvilket hovedkort jeg bør kjøpe, hvilken type RAM, grafikkort, og skjerm. Og Harddisk da. Og hvor det er best å handle? Komplett..?

Og er det noe annet spesielt jeg bør ta hensyn til, angående en redigeringsstasjon?

Endret av Talla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335649

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327595

edit: Anbefaler deg også samsung spinpoint harddisker :)

9144630[/snapback]

Mangte takk for svar!

Men ettersom jeg skal sitte og redigere video på maskinen, er det et must å ha firewire-inngang til hovedkortet. Så derfor må jeg auto-forkaste tipset ditt om det foreslåtte HK.

Og disse RAM-brikkene er faktisk dem jeg har hvilt øynene mine på den siste tida, bare at jeg tror jeg går for dem med 4GB, for en 500.- kr mer i pris.

Lenke til kommentar
Hei, dette er min første post her inne, og jeg har ikke allverdens med peiling på PC. Derfor er jeg nå her for å spørre dere som har peiling på hva det hele går i.

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg ny innmat til pc'en min. DVS, alt som kommer til å stå igjen, er kabinettet. Jeg trenger nytt:

-hovedkort

-prosessor

-grafikkort

-harddisk

-minne

-skjerm

Greia er at jeg tenker å opptimalisere innmaten i henhold til å redigere. Etter hva jeg har forstått, er intel veien å gå? Jeg kommer ihvertfall definitivt til å kjøpe den prisreduserte Quad Q6600. Videre tenker jeg på 4 gb minne.

Det jeg lurer mest på, er hvilket hovedkort jeg bør kjøpe, hvilken type RAM, grafikkort, og skjerm. Og Harddisk da. Og hvor det er best å handle? Komplett..?

Og er det noe annet spesielt jeg bør ta hensyn til, angående en redigeringsstasjon?

9139701[/snapback]

Hvis du går inn på www.hardware.no så kan du søke på de spesielle tinga du skal ha i prisguiden, også kommer det opp oversikt over de billigste stedene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...