Gå til innhold

Nikon D40x vs D80 - Klarer ikke velge!

Anbefalte innlegg

Jeg valgte mellom D40 og D80 for en og en halv måned siden. Skulle jeg valgt med samme kunnskap som jeg har nå hadde valget ville vært mellom D80 og D200 (eventuelt en av de bedre til Canon) En ting er den større søkeren man får med D80 og en annen ting er at det er raskere å stille inn innstillinger (om man ikke kjører auto). F.eks har D80 2 hjul for innstillinger mens D40 har 1. Selv om D40 har et ganske godt grep er nok D80´s grep enda deiligere om man ikke har veldig små hender. Men for all del, D40 er sikkert et kjempe godt kamera det også.

9149945[/snapback]

Tja.... Har brukt D40 i noen dager nå, og angrer ikke ENDA..... ;)

Har lekt litt med D80 også, men synes det blir for mye å dra med seg.

Men har bange anelser om jeg får lyst til å oppgradere om en stund :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg valgte mellom D40 og D80 for en og en halv måned siden. Skulle jeg valgt med samme kunnskap som jeg har nå hadde valget ville vært mellom D80 og D200 (eventuelt en av de bedre til Canon) En ting er den større søkeren man får med D80 og en annen ting er at det er raskere å stille inn innstillinger (om man ikke kjører auto). F.eks har D80 2 hjul for innstillinger mens D40 har 1. Selv om D40 har et ganske godt grep er nok D80´s grep enda deiligere om man ikke har veldig små hender. Men for all del, D40 er sikkert et kjempe godt kamera det også.

9149945[/snapback]

Så kunnskapen din står i stil til D200 etter 15 dager?

Lenke til kommentar

Bare en liten sak, jeg vurderte også D80 når jeg skulle kjøpe kamera, men etter å ha lekt 2 dager mer eller mindre kontinuerlig med Canon 400D med Sigma linse har jeg funnet ut at alle de viktige innstillingsmulighetene er enkelt tilgjengelig. Kameraet tar bra bilder, samtidig som det kan stilles på auto - og dama kan få låne det =)

Det lille grepet som alle klager over på 300D, 350D og 400D synest jeg personlig bare er en bakdel i de tilfellene jeg er avhengig av å holde kameraet veldig rolig over en tidsperiode. For meg ble det et vellykket kompromiss med vekt, størrelse og anvendelighet. Glad jeg satset på 400D i stedefor D80 som var alternativet. Canon er i allefall mye mer intiutiv og enkel å finne frem i menyer osv i forhold til D80 (har hatt workshop med naboen som har D80) hvis man ikke har erfaring med Nikon fra før.

Jepp, det var min 2 dagers erfaring =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...