Gå til innhold

Ukens tilbud hos Multicom LG 37LE2R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser den støtter opptil 1360x768 oppløsning med PC.. Uten at jeg har så veldig peiling på dette, så vil det si at den har pikselmapping.. ?

Om det er noen som har denne TV'en, vil jeg veldig gjerne vite hvordan sortnivået er på den, og om man kan justere (dempe) baklyset på den.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Etter min mening er den der overlegen tatungen, det er en veldig god pris på en tv som ligger i middelklassen til vanlig! :). Veldig veldig god pris!

9140937[/snapback]

Når du sier at den er overlegen tatungen, har du vel sett/prøvd LG'en? Er den god i forhold til en Philips 37PF3321?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er usikker på overnevnte philips-tven som jeg har kjøpt, og kanskje heller burde kjøpe LG'en..

Hva sier du?

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Du finner sikkert en TV som har bedre kontrast

enn 1600:1.

Samsung og panasonic kan vel være et bedre alternativ.

Det er som regel utgående modeller som selges rimelig.

Til sammenligning har Samsung Q96 en kontrast på 15000:1.

Men det er vel en helt annen prisklasse.

Men hva med plasma?

Lenke til kommentar
Samsung bruker andre regnemåter på kontrast.

Det gjør stort sett hver eneste produsent, har sin egen regnemåte. Kontrast kan man kun sammenligne innenfor hvert merke, og mange ganger ikke engang da!

9153120[/snapback]

Samsung opplyser vel dynamisk kontrast, etter jeg forstod når jeg var på TV jakt.

jeg kjøpte en LCD fra LG med kontrast oppgitt til 5000:1, om denne er dynamisk eller ikke vet jeg ikke. Men 1600:1 er nesten det samme som Sony sin W2000 som har 1800:1 selv om di oppgir dynamisk kontrast på 8000:1...

Er vel ikke så enkelt å gå etter kontrast synst jeg :hmm:

Når det er sagt så er jeg fornøyd med min LG TV, ikke samme modell da... men overall!

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Kjøpte noen denne? Leverer den til forventninger?

9180376[/snapback]

Henter den på posten etterpå :)

9180717[/snapback]

Nydelig, hadde satt skikkelig pris på om du kunne skrevet litt om hva du syntes, og om du har mulighet til å teste den opp mot PC hadde det vært supert. Er vel siste dagen multicom har denne som tilbud nå idag:)

Lenke til kommentar
Samsung opplyser vel dynamisk kontrast, etter jeg forstod når jeg var på TV jakt.

jeg kjøpte en LCD fra LG med kontrast oppgitt til 5000:1, om denne er dynamisk eller ikke vet jeg ikke. Men 1600:1 er nesten det samme som Sony sin W2000 som har 1800:1 selv om di oppgir dynamisk kontrast på 8000:1...

Er vel ikke så enkelt å gå etter  kontrast synst jeg  :hmm:

Når det er sagt så er jeg fornøyd med min LG TV, ikke samme modell da... men overall!

9180559[/snapback]

Dynamisk eller ei, det er fremdeles mange ulike skalaer av "dynamisk kontrast" og vanlig kontrast osv.

En liter fra samsung er ikke en liter fra LG, uansett om de er dynamiske eller ei :).

Lenke til kommentar

Dynamisk eller ei, det er fremdeles mange ulike skalaer av "dynamisk kontrast" og vanlig kontrast osv.

En liter fra samsung er ikke en liter fra LG, uansett om de er dynamiske eller ei :).

9181897[/snapback]

Det var på en måte det jeg mente ;)

Vanskelig å kjøpe en TV viss du ser på kontrast nivået på forskjellige merker.... :)

Lenke til kommentar
Kjøpte noen denne? Leverer den til forventninger?

9180376[/snapback]

Henter den på posten etterpå :)

9180717[/snapback]

Nydelig, hadde satt skikkelig pris på om du kunne skrevet litt om hva du syntes, og om du har mulighet til å teste den opp mot PC hadde det vært supert. Er vel siste dagen multicom har denne som tilbud nå idag:)

9180897[/snapback]

Kan dessverre ikke komme med noe skikkelig review med tanke på PC-tilkobling osv. ennå (er midt i et flyttekaos :) ), men har såvidt prøvd den på ganske gode analoge kabelsignaler fra Get. Jeg har sett veldig lite på LCD-TV-er tidligere, og spesielt på TV-signaler, slik at jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag. Men jeg synes bildet ble ganske klart og fint, selv om man selvfølgelig ser tydelig at det er skalert opp en god del når man er nærme.

Når det gjelder kontrast/sortnivå (er det det samme..?), tror jeg det kunne vært bedre, man ser tydelig at f.eks. de svarte stripene på hver side ved 4:3-sending ikke er helt svarte. Men alt i alt tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med TV-en. Den er pen og diskret å se på, gjør ikke veldig mye ut av seg. Fjernkontrollen virker helt OK.

Spent på å teste PC-signal når jeg kommer mer i orden.

Lenke til kommentar
Ukens tilbud hos Multicom: LG 37LE2R til 6995,-

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10523100

Noen som har erfaringer/formeninger om denne? Har ikke klart å finne veldig mye om denne ved søk på diverse forum.

Tatung sin 37" blir i samme prisklasse, hvilken av disse gir mest for pengene..?

9139408[/snapback]

Var på elkjøp i dag og så lillebroren LG 32LE2R utstillt.

Og sammenlignet med alle de andre LCD/plasma skjermene som var

der så skillte den seg ut.

Desverre så var det negativt. Bildet var veldig blass/uklart.

Samtlige andre LG TV'er hadde et mye klarere bilde.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt den 37" versionen selv nå. Får håpe det ikke er så ille som hans nevner lillebroren er. Kan alltids angre kjøpet, men da er jo fort 1000kr sløst i frakt. Får håpe å se kanskje allerede til helgen hvordan tven er i bruk. Krysser fingra for at den ikke skuffer i forhold til det jeg betalte for den :).

Lenke til kommentar
Var på elkjøp i dag og så lillebroren LG 32LE2R utstillt.

Og sammenlignet med alle de andre LCD/plasma skjermene som var

der så skillte den seg ut.

Desverre så var det negativt. Bildet var veldig blass/uklart.

Samtlige andre LG TV'er hadde et mye klarere bilde.

9188155[/snapback]

Da må det ha vært noe pøkk med innstillingene, for den tven skal ha et absolutt kurant bilde vs andre lg-tver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...