Gå til innhold

iPhone's salgstall lavt?

Gjest Slettet-5dhrKosa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-5dhrKosa

Ser at det ligger en kronikk på førstesiden som nærmest slakter salgstallene til iPhone. Ønsker her å henvise folk som vil se begge sider av saken til forumet på mac1.no Fremgår mye bra der som jeg her kan gjengi meget kortfattet.

Såkalt "lavt" antall som aktiverte iPhone via AT&T betyr ikke at det er solgt lite av telefonen. Mange benytter den som iPod med WiFi frem til noen unlocker den, slik at de slipper nettopp å benytte AT&T. Dårlig for AT&T, men kan ikke være skandaløst for apple.

For de som sammenlikner mobilen med iPod: salget til iPod tok ikke av før etter ca to år.

Foreløpig er iPhone den mobilen som har fått mest blest. Er ikke det konge for en mobil som mangler mange elementære funksjoner?

Skjønner det slik av forumet på mac1 at det ventes nye tall idag.

(Mener ikke å forsvare Apple, det klarer de fint selv. Men tenkte å belyse begge sider av saken).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5dhrKosa

Ser man det! Apple gikk med rekordoverskudd i år. Når det gjelder iPhone solgte de 270 000 i løpet av de to første dagene. Må jo være den mobiltelefonen/enheten som har solgt mest på så kort tid.

Lenke til kommentar
Ser man det! Apple gikk med rekordoverskudd i år. Når det gjelder iPhone solgte de 270 000 i løpet av de to første dagene. Må jo være den mobiltelefonen/enheten som har solgt mest på så kort tid.

9144857[/snapback]

Med så mye tid og penger Apple har brukt på å oversømme alle medier med PR, så skulle det bare mangle at den solgte såpass mye. Spørs dog om de greier å opprettholde et jevnt salg av iPhone og at det ikke bare er alle hardcore Apple-fansene som kjøpte den med en gang.

Lenke til kommentar
For de som sammenlikner mobilen med iPod: salget til iPod tok ikke av før etter ca to

9139401[/snapback]

ipod hadde på langt nær den hypen som iphone har! Det sier seg jo selv at ipod umulig kunne ha solgt i nærheten av iphone ved lansering. Dersom iphone med all denne ekstreme hypen og med alle de fanboys der ute ikke solgte mer enn 250.000 må det jo være intet mindre en skikkelig skuffende.

Kankskje vanlige folk likevel ikke er så veldig interessert i en middelmådig telefon med fancy plastikk og luksuspris?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5dhrKosa

Ja, det er bare å vente å se når den kommer til Europa osv. Har inntrykk av at det meste av PR'en ikke er en følge av Apples satsing, men av rykter osv som fansen har kommet med.

Lenke til kommentar

Tror absolutt iPhone kan bli en suksess! De har laget en mobil som er ganske anderledes enn "vanlige" mobiler, og jeg tror det kan tiltrekke mange kunder.

Testet iPhone på Apple-butikken på 5th avenue for et par uker siden. Ble imponert over hvor rask respons den hadde. Var veldig skeptisk til det virtuelle tastaturet, men det fungerte også bra. Registrerte ikke alltid riktig knapp, men jo mer jeg skrev jo mindre feil skrev jeg.

Skjønner ikke helt poenget med YouTube-videoer da... Men kanskje finnes det folk som har interesse av å sitte å se på YouTube-videoer på telefonen.

Funksjonen hvor du kan scrolle igjennom album-cover er også ganske unyttig vil jeg si...

Lenke til kommentar

At folk som kjøper iPhone må hacke den for at den skal ha noenlunde samme funksjonalitet som andre tilsvarende telefoner er jo latterlig. Da tenker jeg f.eks. på at man ikke får lagt inn 3. parts programmer utover det man muligens kan få kodet til å fungere gjennom browseren til iPhone. At Nokia 3510i kunne sende MMS og at iPhone ikke kan det sier jo også sitt. Apple iPhone er nok et resultat av sinnsyke markedsførere høye på sure sokker. Typen på www.thebestpageintheuniverse.net viser til Nokia E70. Den kan gjøre alt iPhone kan +/- no småplukk og koster knapt halvparten tatt sinnsyke bindinger i betraktning. Kanskje det er akkurat derfor den ikke selger så hardt og grovt som Apple forventet, hvem veit.

Nei, jeg er ikke overbevis ihvertfall, men nå har jeg heller ikke testet iPhone. Jeg tror den er knallgod på det den gjør, det er alt den ikke gjør som uroer meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5dhrKosa

Apple sa da at de var fornøyd med tallene. Uansett: mangler som MMS er vel bare fordi det ikke blir benyttet i USA, tipper Europa versjonen er oppgradert til å inkludere MMS og muligens video (tenker på softwaren).

Lenke til kommentar
Ja, det er bare å vente å se når den kommer til Europa osv. Har inntrykk av at det meste av PR'en ikke er en følge av Apples satsing, men av rykter osv som fansen har kommet med.

9145776[/snapback]

Sjølvsagt er det meste av PRen ei følge av Apple si satsing!

Apple visste at dei hadde eit gedigent navn i iPhone - og utnytta det til det fulle. Dei spytta ut agurknyheiter om det heile i hytt og gevær, berre for å få skrive iPhone-navnet mest mulig på ulike stader. Dei visste at dette ville utvikle seg tilomtrent det det vart. i[ting] frå Apple har blitt såpass kjent at apple sjølv ikkje treng å gjere meir enn halvparten av reklamen sjølv.

Lenke til kommentar
Apple sa da at de var fornøyd med tallene. Uansett: mangler som MMS er vel bare fordi det ikke blir benyttet i USA, tipper Europa versjonen er oppgradert til å inkludere MMS og muligens video (tenker på softwaren).

9146462[/snapback]

Masse amerikanere som var bra oppgitt over det MMS greiene syns jeg å ha lest? Det blir helt hysterisk om det kommer en Europa-utgave med video mens den Amerikanske ikke har det.. Ingen kan komme å si at Amerikanerne ikke filmer med mobilen, så det gadd ikke Apple implementere. Det tror jeg bare vi kan glemme. MMS støtte tror jeg også uteblir. Om de ville inkludert det hadde de gjort det alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...