ROFoto1 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Er det noen som har noen enkle måter å bygge opp en side. Har gjort det flere ganger og får det til, men ikke alltid så enkelt og funksjonelt. Bruker CSS når jeg lager side, og skal ha meny, med drop down menyer som jeg bruker java til. Ut fra valgene i menyen skal de forskjellige sidene vises. Målet er at hovedsiden er lik på alle sidene, og menyen skal være lik, er bare innholdet som skal endres. Jeg får alt til å fungere hver for seg men får et dårlig resultat ved å bruke PHP og "include". menyen mister da helt fassong. Spørsmålet er om det er andre måter i inkludere andre sider eller sy dem sammen på en frames og include? Om PHP og include er løsningen er det noen mulighet for å kunne satt en verdi til en bestemt verdi som så hentet frem riktig side i forhold til verdien. Setter pris på alle gode tips. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Bruk et template system Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 PHP og include fungerer helt utmerket, og du trenger ikke bruke <iframe> Her er ett utdrag fra mitt første lære prosjekt i php og html, så alt er nok ikke helt optimalt . Har brukt require() i stedet for include noen steder, men de gjør det samme, med unntak av feil håndtering. index.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php //div kode require('top.html'); echo "<div id='main'>"; if (!isset($_GET['opt'])) $_GET['opt']=''; # start main "window" content switch ($_GET['opt']) { case 'brackets': include "brackets.php"; break; case 'signup': include "signup.php"; break; case 'reggame': if ($s[0]=="Cup") include "reggame_cup.php"; else include "reggame.php"; break; case 'cupd': include "cupd.php"; break; case 'logout': unset($_SESSION['adm']); unset($_SESSION['name']); //header('Location: index.php'); echo '<script LANGUAGE="JavaScript">'.""; echo 'window.location.replace("index.php")'.""; echo "</script>"; break; default: if ($s[0]=="Cup") { require "cup.php"; } else require "results.php"; break; } #end content //litt annen kode her require('foot.html'); ?> top.html Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php //div kode her // enables individual layouts for each game on the top $page=$_SESSION['game'].'/topbody.html'; require($page); ?> Du kan se resultatet her: http://www.donnasty.com/league Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå