Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mus, tastatur fungere i bios men ikke i windows

Anbefalte innlegg

nettop fått meg nytt hovedkort, men når jeg starter opp så går det ikke an å bevege musen rundt på skrivebordet og når jeg trykker på tastaturet sjer det lite.

jeg restartet maskinen også trykket delete så kom jeg vertfall inn i bios.

Hva er galt ?

Btw er asus Pk5 premium kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt rambrikker på riktig plass?

Har du ett annet chipset på hovedkortet tror jeg du må legge Windows inn på nytt.

9139929[/snapback]

ja jeg har byttet chipsett hadde 680i nå p35. Men jeg ringte til komplett å di hadde ikke hørt om problemet så.

Men du mener jeg bør formatere hardisken først ? er dette noe du er 100 % sikker på ? eller er det noe du tror.

Men hvordan kan dette påvirke oppstarten ?

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med oppstarten å gjøre.

Har asus kort selv (socket 939). Satt rambrkkene i slot 1og 2. på mitt skulle de stå i slot 1 og 3. Vet ikke om det er slikt på ditt Hk. Hadde lignende problem p.g.a feil ram plasering. Det står i bruksanvisninga til Hk. Siden du kom inn i windows slipper du sikkert å formatere, men det tar jo ikke lang tid uansett.

Lenke til kommentar
Det har ikke noe med oppstarten å gjøre.

Har asus kort selv (socket 939). Satt rambrkkene i slot 1og 2. på mitt skulle de stå i slot 1 og 3. Vet ikke om det er slikt på ditt Hk. Hadde lignende problem p.g.a feil ram plasering. Det står i bruksanvisninga til Hk. Siden du kom inn i windows slipper du sikkert å formatere, men det tar jo ikke lang tid uansett.

9140685[/snapback]

Rammen var plasert riktig. Kortet var ikke som det skulle. Det sa de på komplett så. Så jeg returnerer det å får et nytt ett.

Forbanna dritt, at de ikke kan sende ting som fungerer :mad::mad:

Lenke til kommentar

Ikke returner! er du helt idiot ? Selvfølgelig må du formatere diskene når du har hatt et gammelt hovedkort i samma OS'n er jo OS innstilt/vant til den gamle bios'n din. er ikke noe galt med hovedkortet men du må formatere disken din med OS på.

EDIT: man kommer inn i windows NOEN ganger. men etter og ha kjørt systemet når den er vant til gammel bios da så sier maskinene "No no" etter 1-2 uker.

Endret av TheEmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...