EirikO Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Noen som vet om enkelt måte å skrifte navn på en klasse i Visual Studio 2005? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Er vel bare å skrive inn ett nytt navn på klassen? Er den hyppig brukt må du endre koden der det trengs for å få det til å funke igjen da. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Med f.eks. search replace. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 oki. Det funka. Tenkte det kanskje var en superfunksjon i VS som fiksa det.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kan godt hende, det er mange funksjoner i Visual Syudio jeg aldri bruker, som refactor og slikt. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 oki. Det funka. Tenkte det kanskje var en superfunksjon i VS som fiksa det.. 9139750[/snapback] det nærmeste jeg vet om er å gå på egenskaper på klasse og endre det der, men search replace som GeirGrusom nevnte er nok bedre. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kan godt hende, det er mange funksjoner i Visual Syudio jeg aldri bruker, som refactor og slikt. 9139878[/snapback] Naa bruker ikke jeg VS, men i Eclipse funker Refactor flott til dette - mye greiere enn search-replace. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Visual Studio er enestående den beste IDE-en jeg har vært borti, hadde aldri klart meg uten Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Om ein kodar i mange språk, t.d C++, og C# og andre m$-programmeringsspråk, må ein kjøpe eit IDE for kvart programmeringsspråk, eller finst det eit Visual studio der du kan kode i fleire språk? Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Visual Studio støtter flere språk, det avhenger av hva du installerer. Visual C#/C++ Express-versjonene fokuserer på ett enkelt språk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Visual Studio Standard og Professional støtter C++, Visual Basic.NET, C# og ASP.NET. (tidligere også J#, men det er vel ikke lenger tilgjengelig) Med VC++ følger det også med MASM (microsoft macro assembler) men det er ikke støttet av IDE-et. Man kan også få en rekke utvidelser som gjør at VS støtter flere .NET språk, som IronPython (som er Python.NET), Eiffel.NET og COBOL.NET (vet ikke hvordan det står til med Eiffel og Cobol) Men skal man bruke .NET språk, kan man like godt bruke C# først som sist, det er helt klart det kraftigste av dem (untatt C++ da, men da ofrer du mye tid, skriv wrappers i C++.NET hvis det trengs, utenom det, hold deg unna C++.NET) btw, C++.NET er ikke det samme som C++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå