thomanil Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Kjøpte nylig et Beyerdynamic DT-770 Pro 80 Ohm headsett. Strålende fornøyd med det. Det har imidlertid en del potensiale å gå på, siden 5.1-løsningen i stua mi per dags dato er et Logitech Z-5500 pc-anlegg. Det utfordrer ikke akkurat Beyerdynamic'en; må nesten til topps på volumet når jeg bruker hodetelefonene. Har ikke budsjett til noen stor oppgradering av hele anlegget, men vurderer å ta første steg ved å innhandle en surroundreceiver. I første omgang får jeg bare rute signalet videre til logitech-rælet mitt når jeg skal bruke høyttaler (har forresten surround-receivere vanligvis mulighet for optisk toslink ut, dvs rute det optiske signalet videre?) Selve spørsmålet mitt er imidlertid følgende: Hvilke merker\modeller av surroundforsterker\receivere er flinke til å drive hodetelefoner? Jeg har lest at kvaliteten på op-amps etc i disse forsterkerne er ganske varierende, dette er vel noe de ofte kutter hjørner på spesielt i budsjett-segmentet. Jeg tenker i utgangspunktet budsjettklassen 2000-3000 kr, evt opp til 4000 hvis det gjør dramatisk forskjell. Forslag? Eller er det så dårlig kvalitet generelt at jeg bør vurdere å bare dra signalet fra logitech-settet videre til en hodetlf-forsterker, like så godt? (Disclaimer: jeg er relativt grønn på audio-teknologi, det er bare å sette meg på rett kurs hvis noen ting jeg skriver er helt på viddene. ) Endret 25. juli 2007 av thomanil Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg endte bare med å kjøpe en cmoy hodetlf-amp foreløpig. Starter rolig. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 27. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 Recievere og forsterkere fungerer generelt dårlig til bruke sammen med tungdrevne hodetelefoner. Da kan du like godt plugge hodetelefonene rett inn i iPoden eller pc-lydkortet. Kjøp heller en dedikert hodetelefonforsterker. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Recievere og forsterkere fungerer generelt dårlig til bruke sammen med tungdrevne hodetelefoner. Da kan du like godt plugge hodetelefonene rett inn i iPoden eller pc-lydkortet. Kjøp heller en dedikert hodetelefonforsterker. 9155076[/snapback] Les siste post før du poster... Jeg endte med å kjøpe nettopp en hodetlf forsterker. Endret 29. juli 2007 av thomanil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå