Gå til innhold

Ingen som selger Crucial BallistiX PC2-5300 2GB?


Theo343

Anbefalte innlegg

Wtf?!

 

Har de forsvunnet fra markedet? :( Jeg skulle til å sette opp et 2GB sett til for å adde på til mitt eksisterende sett som jeg kjøpte for noen få måneder siden.

 

Dette var sterkt skuffende! Andre produsenter selger fortsatt PC5300 kit'ene sine!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det virker som de er helt borte fra norske butikker. Men jeg vil påpeke at det burde gå helt fint å bruke Ballistix PC6400 eller PC8000 som supplement. Brikkene bruker jo som regel akkurat samme chiper - noen få eksemplarer kan ha D9GKX istedenfor D9GMH, og det gjelder såvidt jeg vet for hele Ballistix-serien. Men normalt ender man altså opp med D9GMH. Hvis det ene paret skulle vise seg å klokke litt bedre så er ikke det noe å bekymre seg for. Skal du skvise dem maksimalt så må du uansett eksperimentere med å flytte brikkene mellom slotene, og da setter du jo bare de dårligste brikkene i de beste slotene. Hvis du ikke skal klokke dem hardt så spiller jo ikke dette noen rolle, for det skal mye til for at de ikke vil fungere på ratede settings.

 

 

* Like chiper sikrer at de responderer likt på spenning og timings

 

* Lik EPP sikrer at utilgjengelige subtimings som settes av BIOS vil passe alle brikkene (er ikke helt sikker her, men så langt jeg kan se er ihvertfall EPP helt identisk på PC6400 og PC8000)

 

* Ratede timings er egentlig også veldig like, om man sammenligner lengden på operasjonene i forhold til standard klokkefrekvens. Forøvrig er det også dem som mener at det ikke spiller noen rolle hva man velger av PC5300, PC6400 eller PC8000. Mao at de ikke er aggressivt binnet.

 

 

Jeg ville ikke hatt noen som helst betenkeligheter med å kombinere PC5300 med PC6400 eller PC8000. Hvis det skulle bli problemer så er det jo ikke verre enn at du bruker angreretten ;)

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...