Gå til innhold

Hva er forskjellen på hovedkortene

kafan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Nå hadde jeg sett på kortene, men spesifikasjonene sier meg fint lite da jeg ikke har kunnskap på området.

Jeg kjøper i disse dager ny pc med e6850 prosessor. Jeg vil gjerne ha en best mulig pc til minst mulig penger som alle andre. Når det gjelder HK gjør det heller ikke noe om det er litt fremtidsrettet. Mulig jeg tar feil, men striker-kortene virker sånn i og med de er klar for 45nm.

Jeg bare lurte på om det var andre forskjeller jeg burde ha i tankene før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ha en best mulig pc til minst mulig penger som alle andre.

Hvorfor Asus? Dvs. de har samme policy som Mercedes, Jaguar o.l. og hekter på mange kroner ekstra per detalj /funksjon for navnet i fht. andre produsenter (mitt inntrykk).

Skal du ha mest for penga eller fremtid foreslår jeg samme brikkesett fra Gigabyte, MSI, ECS eller ASRock. Til overklokking ville jeg vurdert Asus, men ikke hvis kortet skal gå uendret "som kjøpt fra fabrikk" /default mht. stabilitet og pris (Gigabyte og MSI stiller opp mot Asus også mht. OC).

Abit (Universal Abit) nærmer seg useriøst nivå, fordi de sletter tidligere offisielle oppdateringer i BIOS som ikke passer Intel/AMD specs. De er ute (min mening).

Lenke til kommentar

Asus mest fordi samtlige har anbefalt det. Det vil si, er vel Striker extreme og P5N32-E SLI som har blitt anbefalt. Jeg er en gammel mann som skjønner fint lite av spesifikasjonene så jeg var litt i tvil om jeg skulle slenge på den ekstra tusenlappen striker-kortet koster.

Overklokking er aktuelt, skjønt jeg har aldri overklokket noe som helst før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...