Gå til innhold

Utløsing av Com-port

Anbefalte innlegg

Finnes det en rask måte (noe lignende "trygg fjerning av maskinvare" for USB) for Com porter? Har nemlig behov for å bytte mellom flere forskjellige enheter som jeg kobler til. Og da er jeg nøtt til å starte pcen på nytt mellom hver enhet, for at den neste enheten i rekken skal bli gjenkjent. Det er veldig tidkrevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva du bruker, men kan si såpass at en COM port ikke har noe 'forhold' til det som kobles til. Det er dermed irrelevant å tenke på 'trygg fjerning'.

Når et program har åpnet en COM port så må det samme programmet også lukke den igjen. Dette er det helt opp til den som skriver programmet å håndtere på en fornuftig måte. Hvis programmet 'glemmer' å lukke porten når det avslutter så får man et problem.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva du bruker, men kan si såpass at en COM port ikke har noe 'forhold' til det som kobles til. Det er dermed irrelevant å tenke på 'trygg fjerning'.

Når et program har åpnet en COM port så må det samme programmet også lukke den igjen. Dette er det helt opp til den som skriver programmet å håndtere på en fornuftig måte. Hvis programmet 'glemmer' å lukke porten når det avslutter så får man et problem.

9141495[/snapback]

Glad jeg klarte å stille ett såpass vanskelig spørsmål, slik at bare en hadde ett noenlunde konkret svar til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...