Gå til innhold

Microsoft Works 8.5 eller Office?

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny bærbar og ser at de fleste blir levert med Works, så må man oppgradere til Office for 1000-2000 kroner. Men spørsmålet er om man virkelig trenger office? Skal bruke minimalt med tekstbehandling og regneark, men mail trenger jeg jo. Er Windows Mail veldig forskjellig fra Outlook?

Håper på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows Mail er vel arvtakeren til Outlook Express og kan ikke sammenlignes med Outlook. Det skal i rettferdighetens navn sies at til ren mail fungerer den helt greit. Kan også neves at f.o.m. Office 2007 er ikke Outlook en del av den billigste pakken, den inneholder Word, PowerPoint, Excel og OneNote. Så dersom alternativet er den billigste Office 2007-pakken får du ikke Outlook allikevel.

Edit: Skriveleif

Endret av persistent
Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter ny bærbar og ser at de fleste blir levert med Works, så må man oppgradere til Office for 1000-2000 kroner. Men spørsmålet er om man virkelig trenger office? Skal bruke minimalt med tekstbehandling og regneark, men mail trenger jeg jo. Er Windows Mail veldig forskjellig fra Outlook?

Håper på hjelp

9138260[/snapback]

Viss du syntes at det ikke er nødvendig å bruke penger på office, så er det ikke det.

Du skal likevel avinstallere works (som er mer eller mindre ubrukelig) og heller installere OpenOffice som er en fullverdig gratis kontorstøttepakke. I OpenOffice kan du lese dokumenter fra MS Office og lagre dokumenter slik at andre med MS Office kan lese de – det kan du ikke gjøre med Works.

Les mer her og last ned OpenOffice her.

Når det gjelder epost program så funker standard programmet i Windows (Outlook Express eller hva det heter) helt fint. Du trenger ikke å kjøpe MS Office for å få et mailprogram.

Det finnes også massevis av gode og gratis epostprogram som mange foretrekker før outlook, for eksempel Thunderbird som du kan lese mer om og laste ned her.

Lenke til kommentar
Når det gjelder epost program så funker standard programmet i Windows (Outlook Express eller hva det heter) helt fint. Du trenger ikke å kjøpe MS Office for å få et mailprogram.

det spørs helt hvilkene funksjoner som trådstarter trenger. hvis han aktivt bruker adresselisten og kalenderen i Outlook ser jeg ikk enoen grunn til at Outlook express skal være tingen.

Lenke til kommentar

det spørs helt hvilkene funksjoner som trådstarter trenger. hvis han aktivt bruker adresselisten og kalenderen i Outlook ser jeg ikk enoen grunn til at Outlook express skal være tingen.

9138323[/snapback]

Finnes det ikke kontaktliste i Windows Mail?

Lenke til kommentar

9138323[/snapback]

Enig i det. Men en ide til trådstarter kan jo være å opprette en Gmail konto. Da har man en meget bra eposttjenteste på web og kalender osv. Viss man vil kan man jo også legge Gmailkontoen inn i et vanlig epostprogram viss man liker det bedre.

Jeg vil også som et tips mens vi er inne på epostkontoer legge til at det kan være en stor fordel å benytte feks en Gmailkonto til private eposter istedet for den adressen man feks får på skole eller jobb. Det er en stor fordel å benytte skole/jobb eposter kun til jobb/skole ting, og en private epostadresse til kun dete.

Dette gjelder jo også eopstadresser man får fra feks telenor eller nextgentel, som jo ikke lenger er gyldige når man bytter leverandør.

Man kan få seg en Gmail konto her.

Lenke til kommentar

Kontaktlisten er nå løsrevet, dvs. du kan ikke få den opp i venstre del av hovedvinduet som før. Hver oppføring ligger som en egen fil, og kommer opp som et kontaktkort i eget vindu.

I tillegg er støtten for HHTP,eks. Hotmail fjernet.Det støtter kun POP og IMAP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...