Gå til innhold

Er Film24.no kyniske?

Anbefalte innlegg

Det har nå gått mer enn 3 uker fra de mottok filmene mine og jeg har fremdeles ikke fått tilsendt noen nye (jeg har 14 filmer på listen). Vel, det er jo sommer, men Film24 har vel ikke sommerferie?

Jeg har vært medlem hos Film24 flere ganger, og for meg virker det som om de er flinke i begynnelsen av abonnementsperioden. Da får jeg tilsendt filmer rimelig raskt, ca. 3 filmer i uken i snitt. Men så etterhvert blir de tregere og tregere. Jeg har hatt 5-6 filmer på toppen av listen min i mer enn 8 måneder og får dem ikke tilsendt. Det er nå så, jeg er vel uheldig.

Dersom jeg sender Film24 en henvendelse fra deres nettside får jeg sjelden svar. Det må gjerne 3-4 henvendelser til før jeg får svar. Dette er jo ikke god kundeservice.

Når det gjelder kynismen, så bygger jeg på at det for meg ser ut til at Film24 har en form for ranking av sine kunder slik at nye kunder får sine filmer, mens de som har vært med lengst kommer bak i køen. Dette baserer jeg på tre erfaringer (jeg har blitt medlem tre ganger). Hver gang jeg melder meg inn igjen etter et avbrekk så får jeg tilsendt filmer raskt.

Kan det være seg at Film24 med vilje bruker lang tid på noen kunder som ser mye film? For jeg ser filmene mine gjerne samme kveld eller påfølgende kveld. Har Film24 skript som bevist prøver å luke ut dem som er storbrukere av film slik at de kan spare inn på portoutgifter?

Tre uker (21 dager) er vel i meste laget å finne seg i? Finnes det bedre butikker som leier ut filmer (f.eks Brafilm.no)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt både Film24 og Brafilm.

På Film24 fikk jeg så godt som aldri de filmene som lå øverst på min liste. Jeg gikk derfor over til Brafilm. Nei, jeg får ikke alltid filmer som ligger øverst der heller, men det virker mye mer profesjonelt enn Film24. Kundeservice på Brafilm er meget god. Jeg har hatt to henvendelser til de. Jeg husker ikke hva det var første gangen, men det ordnet seg. Andre gangen klagde jeg over noen bugs i den nye designen, og et par andre ting. Da fikk jeg tilsendt en ekstra film i neste forsendelse som takk for kommentar, og for at jeg var så positiv (alt jeg skrev som var positivt, var i slutten av e-posten... noe om at jeg ellers var veldig fornøyd).

Ellers har det aldri tatt mer enn én virkedag etter de har mottatt filmene før jeg har fått tilsendt nye. To ganger har filmene blitt sendt i løpet av to dager, men det går helt fint. Ellers er nok også jeg storforbruker av film, så det går hyppige forsendelser mellom meg og Brafilm.

Det viktigste er å ha mange filmer å listen... men 21 dager er alt for lenge uansett, og jeg mener du bør få en måned gratis på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Film24 sier du skal ha minst 10 filmer. Jeg har hatt 10-12 filmer i nesten ett år og det har gått bra. Men i slutten av mars var det 14 dager før jeg fikk tilsendt filmer. Da sendte jeg flere meldinger fra responsskjemaet på siden. Det tok mange henvendelser før jeg fikk svar. Jeg fikk da 14 dager lagt til på mitt abonnement. Så da var jeg forsåvidt fornøyd. Og betalte da for en ny 3mnd avtale.

I dag satte jeg abonnementet mitt i pause fordi jeg ikke får svar eller får tilsendt filmer. Mens jeg satt her rev meg i håret kom jeg på at jeg leverte en film på Solli plass i slutten av juni. Denne leverte jeg kl. 09:30 nede på postkontoret. Filmen ble ikke registrert mottatt før 2 dager senere, på kvelden. Dette betyr at Film24.no legger til minst 1 dag på din levering, kanskje til og med to dager dersom du er en som ser mye film.

Aarrrg. Det mest irriterende er jo at en ikke får svar. Virker som det er ferie, og den eneste som er ansatt er i utlandet uten internettilgang.

Lenke til kommentar

Har nylig blitt medlem selv. I løpet av tre uker fikk eg tilsendt til sammen 4 filmer(2 filmers abonement). Dette gikk så kjapt som eg kan forvente(vi snakker faktisk om posten og her, Film24 skal ikke ha all skylden).

Etter å ha returnert de 2 siste gikk det litt lenger en naturlig før de registrerte dem som mottatt. Deretter gikk det også noen dager før det i det hele tatt skjedde noe, og da fikk eg omsider kun tilsendt 1 film(det kan nok komme av at eg ikke har fått fylt opp igjen listen).

Men ellers kan eg jo tenke meg til at tregheten kommer av at andre er trege med å sende inn sine filmer. Eg merker det selv nå, som eg er i feriemodus, har eg ikke fått kommet meg i gang med å sett filmen, og deretter heller ikke returnert den(hatt den i ei uke nå).

Får se hvordan det utarter seg fremover. Ellers er eg storfornøyd med de så langt(men det er enda tidlig). At de er trege med å svare på henvendelser synes eg heller lite om...

Lenke til kommentar
Har nylig blitt medlem selv. I løpet av tre uker fikk eg tilsendt til sammen 4 filmer(2 filmers abonement). Dette gikk så kjapt som eg kan forvente(vi snakker faktisk om posten og her, Film24 skal ikke ha all skylden).

Vel, Film24 skal vel ikke ha all skyld.

MEN, når Film24 sender meg filmen har jeg den som regel dagen etter eller 2 dager etter. Men, når jeg sender inn filmen så tar det fort 4 dager før den er registrert.

Når jeg så har en avtale i bygget hvor de har postboks, gir konvolutten til postmannen i kjelleren kl. 09:30 på en mandag morgen, og filmen ikke blir registrert mottatt før onsdag kveld - så lukter det at Film24 bevist bruker tid på å registrere filmen.

Vel, når jeg en gang får svar fra Film24 skal jeg åpne abonnementet og gjøre noen tester ved å levere konvolutten i postboksen (ikke bare til mannen på postkontoret). Så får vi se om hypotesen min holder vann ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har eg begynt å tvile litt på om eg skal fortsette med film24 eller gå over til brafilm. Ikke missforstå, eg er fornøyd med service og responstid på film24, men de har jo nesten ingen nye filmer inne. Eller, det er lenge i mellom hver gang.

Hos brafilm.no ser det hvertfall ut til å være nye filmer hver uke. Hver gang eg sjekket "Kommer snart" og "Ukens release" hos film24 har listene vært tomme. Hver gang! :( Litt muffens, siden brafilm.no ser ut til å ha nye i ett sett.

Noen andre som har sett dette eller erfaring fra akkurat dette? :)

Lenke til kommentar

Når jeg startet å abbonnere hos film24 i 2004 så fikk jeg utlevert opp til 2 filmer 3 - tre - ganger i uken ! (jeg bor i Oslo).

Dessverre ble denne frekvensen kraftig skrudd ned i løpet av 2005. Kanskje de ikke gadd å være så "greie" etter å ha fått nok kunder ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...