pengolf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Når jeg skal ta bilder med kameraet innendørs uten blitz, dukker det opp en hånd på skjermen. Dette betyr vel at bildet vil bli uskarpt, og det skjer med alle ISO-verdier. Er jeg nødt til å ha et fujifilm-kamera for å ta skarpe bilder innendørs uten blitz, eller? Gjelder også utendørs etter at sola har gått ned. Endret 25. juli 2007 av pengolf Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Riktig at bildene kan bli uskarpe. Har noe med bilde-stabilisatoren har jeg hørt. Jeg får akuratt det samme. Lurer på hva jeg gjør feil. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Håndikonet betyr at kameraet kommer til å bruke en lengre lukkertid for å kompensere for lite lys. Lengre lukkertid betyr større sansynlighet for at kameraet beveger seg (feks av at du trykker ned utløserknappen), og da får du uskarpe bilder. Bruk blitz innendørs for å unngå dette, eller eventuelt stativ og selvutløser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå