Joachricar Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Spesielt på embrace the world skulle de hatt noe vokal som opeth. Hadde passet perfekt til riffet ca 1:20 ut i sangen. Tungt riff med dyyp growl Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Fin albumguide dette Dette er ikke akuratt min type musikk. Ikke noe stor fann av de litt hardere sjangerene innen metalen, men enkelte band og låter kan være veldigt bra. Har hørt endel på dette bandet nå. Og fant et par låter som jeg likte veldigt godt Flying Whales og The Heaviest Matter Of The Universe. Så albumet har blitt bestillt Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Flott med respons, takk! Du har et poeng der jokkemann. Men kanskje like greit at bandene har hver sin vokalist sånn at de 100% beholder sin egen stil. Vet ikke helt om jeg ser for meg noen andre enn Joe som vokal i gojira. Eg står fremdeles hardnakka på påstanden om at riffet i Flying Whales (når det tar av etter et par min) er det beste riffet eg noken gang har hørt Og ja, eg veit det er et blodhardt utsagn ^^ Men klarer kun Mars to Sirius plata...det andre blir ikkje det samme, og på langt nær så kult, dessverre. 9533971[/snapback] Det er et herrrrlig riff ja! Kanskje det blir enklere å like de andre albumene hvis du bare hører enkeltsangene? Begynn med de sangene jeg har anbefalt i guiden. Noe av det er vanskeligere å like. Men Space Time bør du klare å like hvertfall, fenger meg noe syykt! Endret 20. september 2007 av xantir` Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 THREAD REVIVAL! Jeg ELSKER Gojira, har hørt ekstremt mye på de i det siste. Riffet i Flying Whales er et av de feteste riffene jeg har hørt! Veldig bra albumguide Jeg har dessverre ikke fått høre Terra Incognita enda, da jeg ikke kan finne det noen steder. Jeg har From Mars to Sirius og The Link og de er råbra, begge to. - loathsome Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Gled deg til du får hørt Terra! It's insane. En anbefaling til alle Gojira-fans, og folk som liker god musikk generelt: http://www.myspace.com/textures Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Terra dumpet ned i postkassen min på lørdag, og har såvidt hørt igjennom halve nå. Skal gi det litt bedre tid senere i dag. Det virker dritfett, og riffet som er ca. midt i under "Blow Me Away You" er helt SINNSYKT deilig. Føler virkelig Gojira er et band jeg ikke kommer til å gå lei med det første. Når det gjelder Textures så bestilte jeg faktisk Polars for noen dager siden, kommer vel snart Ble anbefalt av en annen Gojira-fan. Skal bli spennende å høre igjennom. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hørte igjennom From Mars to Sirius for første gang på en god stund igår etter å lest denne tråden. Herlig tungt og nydelig album <3 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fikk skaffet meg "The Link Alive" DVD-en, og fy faen den er rå. Anbefales! Samtidig .. BUMP! Dere som ikke allerede har gjort det, SJEKK UT GOJIRA FOR FAEN. \m/ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Digger Gojira selv.. Oppdaga dem selv via "Heaviest Matter In The Universe", og det er favorittsangen min av dem til dags dato. Dæven som den sparker fra! En anbefaling til alle Gojira-fans, og folk som liker god musikk generelt:http://www.myspace.com/textures Hey, damn.. det der var kult! *sjekke ut mer* Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Aaah, Gojira er mitt absolutte favorittband, rett før Lamb of God og Volbeat. Riktignok har jeg aldri fått smaken på de tidligere albumene. From Mars to Sirius derimot, helt ufattelig bra album. Favoritt sangene må være From the Sky, Flying Whales og Global Warming. ELSK! Kommer nytt album i oktober. Glerder meeeeeg. Mitt mål i livet er å komme meg på en Gojira konsert. Flere kamerater av meg som har sett de, sier at Gojira er DET beste bandet de har sett live. Noe jeg kan se for meg! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har som mange andre bare hørt From Mars to Sirius, men elsker det totalt. Skal sjekke ut de eldre albumene også. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er en skam at ingen har skrevet om det nye albumet til Gojira. THE WAY OF ALL FLESH Track list: "Oroborus" - 5:21 "Toxic Garbage Island" - 4:06 "A Sight to Behold" - 5:09 "Yama's Messengers" - 4:03 "The Silver Cord" - 2:31 "All the Tears" - 3:41 "Adoration for None" - 6:19 "The Art of Dying" - 9:54 "Esoteric Surgery" - 5:44 "Vacuity" - 4:51 "Wolf Down the Earth" - 6:25 "The Way of All Flesh" - 17:03 Selv om albumet ikke nådde de høyder som from mars to sirius nådde for meg så imponerer det stort. Spessielt digger jeg "Esoteric Surgery" som er genial fra ende til annen. Siden sist jeg postet i tråden har jeg også hørt en del på The Link som jeg også digger nå. The Link - 8\10 From Mars To Sirius - 10\10 The Way of All Flesh - 9\10 Neste steg er vel Terra Incognita. Jeg, kjæresten min (Mortania på forumet) og et par venner skal å se Gojira i Oslo i slutten av måneden også. Gleder meg så innidethelvete. Noen andre som skal? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Gojira? I Oslo? Hvor i Oslo, når, og er det aldersgrense? Pris? :P:P:P Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) http://www.billettservice.no/html/artist.h...rtist=IN+FLAMES Står tydeligvis ikke Gojira der, men de spiller hvertfall på den konserten. "Oppvarmings band" som de kaller det. Jeg kaller det hovedkonserten. Eer 18 års aldersgrense og bilettene er for tiden utsolgt. Endret 17. oktober 2008 av Zappy Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Okei. Jaja, skal på Opeth, Cynic og The Ocean i desember og Metallica i sommer, så går vel greit Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Okei. Jaja, skal på Opeth, Cynic og The Ocean i desember og Metallica i sommer, så går vel greit Opeth og The Ocean hvor? The Way of All Flesh er forresten ei knallskive. Velger å sette den ved siden av FMTS. Like gode skiver begge to. Endret 18. oktober 2008 av LueDotten Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Opeth, Cynic og The Ocean i Göteborg lørdag 13. desember på The Brew House. Koster 250,- Synes og The Way of All Flesh er ei satans god skive. Jeg har ikke hørt så alt for mye på The Link, men skiva ser ut til å være favoritten min en stund fremover. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Personlig foretrekker jeg The Link, spesielt etter å ha hørt The Link Alive. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har for det meste hørt på FMTS, og digger det. Har ikke satt meg ned og hørt skikkelig gjennom de andre albumene enda, men må se å få gjort det snart. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Fra "Hvilken plate kjøpte du sist?" tråden; Gojira - from venus to sirius :!: The Way of All Flesh er forresten rå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå