Gå til innhold

CM Stacker 831 mot Antec P182. Plass til 8800GTX?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan plassen er i disse kabinettene. Har i utgangspunktet valgt stackern, men antecen er kanskje litt finere og billigere.

Her er det jeg skal ha i den --->Handlevogn

8800GTX tar en god del plass i dybden i et kabinett, og den CPU kjøleren jeg har planer om og bruke tar mye plass i bredden. Stackeren vil jeg tro får god plass til dette, men hvordan er det med plassen i antec sin?

Noen som har dette kabinettet som kan si noe om det?

Det ser ut som det forsvinner mye plass i det med alle de separate rommene for hardisker, PSU og slikt er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornuftig komponentvalg ute og går her, bortsett fra at jeg anbefaler P182, og E6750 istedet, det er jo bare å skru opp FSB litt, så har du E6850 ytelse for lavere pris.

Du trenger heller ikke noen "harddisk silencer" i P182, da det er vibrasjonsdempende montering og generelt bra støydemping i dette kabinettet - Samsung 500GB vibrerer svært lite i forhold til f.eks. Seagate sine disker.

8800GTX får fint plass i P182, men da ofrer du den øvre drivramma, ergo "bare" plass til fire disker nede.

Vil også hive på tre Nexus vifter, en til thermalright ultra120extreme, en til vifteplassen foran drevramma oppe, og en til eksos bak cpuribbe. Sett en noctua i topp og en i bunn mellom psu og disker, ergo totalt 5 vifter.

Jeg styrer viftene mine fra Speedfan med godt resultat.

Litt om Stacker (classic) vs. P182 - jeg har begge:

Stacker vibrerer endel, hvertfall med 11 disker, og det er -null- støyisolering. Det er også ganske stort, litt for stort for min smak -- hvertfall som workstation.

P182 har en gjennomtenkt kjøle/støydempingsløsning, sidepaneler, topp-plate og front er laget i 3lags alu/plast-sandwitch som demper støyen effektivt. Vifteplassene er også godt plassert, alle da med 120mm vifter.

Originalviftene fungerer greit på low, men for best resultat bør de byttes ut med Nexus/Noctua vifter, da helst styrt av bios eller speedfan.

Alt i alt tror jeg du blir mer fornøyd med en P182 enn et Stacker kabinett.

Bilder fra mitt P182:

DSC_5932crop.sized.jpg

Her ser du hvor mye plass det er til Thermalright kjøleren, samt også hvordan HR-03 står i forhold til cpukjøler. Anbefaler deg å anskaffe HR-03 Plus til ditt 8800GTX, da montert andre veien og med en støysvak 92mm vifte.

Det er ca. 2-3mm fra cpukjøleren til sidepanelet, ergo nok, men ikke mye mer :)

DSC_5878.sized.jpg

Her ser du hvor mye klaring det er mellom disker og vifte - du bør helt klart ha vinkla kontakter.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

IKKE Noctua på kjøleribber, de sliter med mottrykk. cputemp hos meg sank med 5-6 grader når jeg bytta til nexus, samme turtall på vifta.

HR-03 er den gpuribba jeg har, som du ser på bildet.. får samme til 8800GTS/GTX, bare at den heter HR-03 Plus, som er litt større... par den med en stillegående 92mm vifte så har du en meget stillegående kjøleløsning for skjermkortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...