Gå til innhold

Mastodon Albumguide & Diskusjon (Edit)

Steinvakt

Anbefalte innlegg

Kjøpte Blood Mountain her om dagen, og kan ikkje seie anna enn at eg er skuffa. Veldig anonyme riff, vokalen er svakare og heile det voldelege "rett i trynet"- soundet dei har hatt før er bortevekk. Og kva er greia med å drukne dei få tinga som er fett i kjipe overdubs og ei suppe av ekle effekter?

9310445[/snapback]

I'm with stupid ^

Alt som var fett med Leviathan er tonet ned eller fraværende på Blood Mountain, bortsett fra de feite trommebrekka og fillsa til Dailor, men selv de fremstår som fryktelig overdrevne og blir lynkjapt oppbrukte her. Kun tidvis glimter de til med det feite Mastodon-trøkket fra de første platene. Istedet for å utforske den særegne death metal-aktige sounden deres fra Remission har de gått stadig mer over i hardcore-lefling. Dette fungerte utmerket på Leviathan, men her har de bomma totalt. Blood Mountain spriker i alle retninger og er ujevn som faen.

9310971[/snapback]

Litt Enig med deg der. Jeg skrev selv på Blood Mountain omtalen at de ikke bør gå FOR progressivt. Det kan føre til flopp. Men det er en skive som Bandet sier at de har drømt om å lage. De er nokså litt ufornøyd med fortiden. Remission er visstnok mye bra sier de, men Lifesblood/Call Of The Mastodon er skittent og urafinert :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kim og Glint konspirerer, de får en skjult fortjenste på og si at Blood mountain kjipt.

Digger bandet, alle skivene jatakk, fett cover at Thin Lizzy - emerald har de også, og bra konsert på Hove. Kjipt at det var kaldt og rein å seint. En annen setting hadde vært passende, som feks soldnedgang, brisen og varme.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dæven for en nedstøvet tråd. Snappet til meg Crack the Skye (m/dvd) for 99,50 hos platekompaniet.no her om dagen forresten. Har vel hørt albumet en god del ganger allerede, så gleder meg mest til dvd'n som visstnok skal vøre knall!

Lenke til kommentar
Dæven for en nedstøvet tråd. Snappet til meg Crack the Skye (m/dvd) for 99,50 hos platekompaniet.no her om dagen forresten. Har vel hørt albumet en god del ganger allerede, så gleder meg mest til dvd'n som visstnok skal vøre knall!

Den er det. Bakomfilmer fra innspillinger er bestandig kult å se. Kjøpte meg Crack The Skye selv, med en litograf av albumcoveret som var dritfett. Er på andre gjennomhøring av albumet og det er definitivt høydepunktet i den ellers fantastiske diskografien til Mastodon. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

WHOA! Her har jeg ikke vært på lenge og tilfeldighetene for dette besøket er one in a million!

Men faen, Crack The Skye er visst ute nå og jeg har en ganske god grunn til å gi den en anmeldelse også!

So stay tuned, folks. Nå skal jeg legge til Crack The Skye her på denne gamle tråden haha

Btw, jeg må nesten bare gi denne tråden en oppussing. Er vel sikkert ingen som er imot uansett.

Endret av Steinvakt
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Aaah Mastodon :D!

Har "fulgt" de i 4 år nå! Hører kanskje ikke så ofte på de lenger, men er fortsatt mitt favoritt metalband, må jeg vel si :) Har også møtt Troy og Brann :D

Folk har sin smak og sine meninger....men å drive å kritisere Mastodon for å gå for langt inn i "progverden" osvosv..er bare teit..

Mastodon er et av de få banna som ikke lar seg følge med resten av de mainstream metalbanda nå til dags. De skiller seg VELDIG ut. Alle platene har sitt eget særpreg, og skiller seg fra hverandre. Virker også som de har blitt mer "modne" med årene, og jobba hardt for å nå dit de er idag!

Blei litt mye det her...driver å vekker en gammal post..men jeg er ny her..så jeg får lov xD

Nice guide ;D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...