PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Siden jeg reiser bort i morgen, så ville jeg bare legge ut et lite bilde som en hilsen til dere der ute. Denne gang et ganske streit bilde av en litt smågal person. De som husker serien Le Grand Bleu fra i fjor sommer husker sikkert bildene av skipperen på mitt lille ekspedisjonsfartøy. ReidarRadar har nå fått seg et kompaktkamera, og er med andre ord blitt en mer fullverdig deltaker på våre små fototurer sammen. Under en slik tur i helgen så jeg plutselig et typisk Reidarøyeblikk i søkeren, og trakk av så fort jeg kunne. Desverre klarte jeg ikke å fange hans mest ekstreme posisjone, men dette bildet beskriver godt nok hans manglende skrekk for å ødelegge kameraet sitt. Apekatt kalte vi slike personer da jeg var liten, men det kan man ikke kalle en voksen og intelligent mann for. Det er likevel svært fristende i slike situasjoner. Bildet er croppet en del fordi han var ganske langt borte fra meg. Vi snakker altså om et av de få tilfellene der jeg skulle ønske jeg hadde mer tele å gå på. Siden det er såpass croppet så bryr jeg meg ikke om å legge ut exif. Det er totalt uviktig i dette bildet, siden ingen kan lære noe av å lese dem likevel. Bildet kunne naturligvis vært lysere og mye annet i tillegg, men dette var bare et påfunn mens jeg pakket kofferten. Økte derfor bare kontrastene og fargemetning litt, og gav blaffen i å jobbe med eksponeringen. Som et siste bilde før jeg kommer hjem fra Roma presenterer jeg RadarReidar på fotofiske. Ha et par gode fotouker, folkens. Endret 25. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Å kalle denne personene en apekatt er helt ok i min bok :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 God ferie; håper du tar like sprelske bilder når du er i Roma. Hvor mye utstyr var de du skulle ha med deg sa du? Hus + et objektiv ? Tom Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 god ferie.. synd at du ikke fikk med bilde der han ramler ute.. hadde vært noe .. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Tomsi42: Hus + to objektiver. Grubler litt på om jeg skal ta med blitz i år, men det veier nok for mye til det. Er litt fristende, men spørsmålet er om jeg kommer til å gidde å dra den med til byen. DeViSoR: Denne apen har en tendens til altid å havne på beina, evt ikke falle i det våte element. Tror det skyldes at han har så mye av det våte element innabords, og at det fungerer som en magnetisk kraft som kaster ham bort fra vannet, hvis uhellet skulle være ute Beklager for min karakteristikk av deg i dine krumspring, Reidar. Det skal ikke gjenta seg (før du finner på et like vågalt stunt igjen). Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Newtons tredje i praksis med andre ord? Jeg har ingenting å bidra med annet enn et ønske om å få vite bakgrunnen for navnet ReidarRadar (og hvorfor ikke RadarReidar, som klinger bedre i mine ører). Endret 25. juli 2007 av Freem@n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Alle trenger en venn som Reidar. Angående det å ta med seg blitz. Når jeg er på ferie, tar jeg som oftest snapshots om kvelden. og da holder det gjerne med en liten kompakt. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 For første gang siden 05 tar jeg i år med et kompaktkamera. Jeg har kjøpt en gammel toppmodell fra HP på 3mp på restesalg for 395. Ikke noe som hører til favorittmerkene til folket her, men jeg valgte det kameraet på grunn av at det har zoom fra Pentax, og da bør i alle fall optikken være i orden. Vi får se resultatene når jeg kommer hjem igjen. Jeg har nemlig ikke prøvd kameraet enda. Blitzen blir nok hjemme, ved nærmere ettertanke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Vedrørende kallenavn så forandrer de seg hele tiden for denne karen. Noen har jeg ikke lov til å gjengi. Egentlig så kalles han RadarRatrace, men varianter som denne finnes også. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Akkurat vært i Riga og drar i morgen til Kreta med D70, 12-24mm f/4, 50mm f/1.4 og SB-800 i veska. (forøvrig har jeg en Lowepro veske/bag som jeg virkelig hater) Mulig jeg lar blitzen ligge hjemme, mye mer atmosfære med å bruke det tilgjengelige lyset med lyssterk linse. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har laget meg en bag etter en idè jeg fikk her på forumet, så jeg er klar til å stealth-fotografere i Roma på kveldstid nå. Gamle, stygge snutebager kommer til nytte til slutt. Glad jeg ikke har kastet den, eller gitt den bort til foreldreløse sigøynerbarn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå