CetOr Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har en ganske rik kammerat som spurte meg her om dagen om jeg kunne gi han noen tips om hvilken bærebar PC han skulle kjøpe. Jeg har ikke så mye peiling, men lovte å sjekke litt rundt. Så da spørr jeg her Min venn skulle ha det beste av det beste og penger var ikke noe problem. Altså det beste av det beste alt tatt i betraktning (design, ytelse, vekt, skjerm, lagringsplass, kort sagt alt). Eneste restriksjonen er at han ikke vil kjøpe en masse løse deler for så å få en ekspert til å skru hele driten sammen. Så kom med noen forslag, med linker (bilder også) og spesifikasjoner. Så blir jeg glad Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Størrelse? De bærbare med best ytelse er jo gjerne disse med 19-20" skjerm men de er jo ikke akkurat "bærbare" lett slepbare er vel mere rett. Disse veier mellom 5kg og 8kg. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Størrelse?De bærbare med best ytelse er jo gjerne disse med 19-20" skjerm men de er jo ikke akkurat "bærbare" lett slepbare er vel mere rett. Disse veier mellom 5kg og 8kg. Det er ikke mange bærbare, rå ytelse eller ei, som kommer med 19-20" skjerm, og har aldri hørt om en bærbar opp mot 8 kg. Cetor: Skal kompisen din ha det beste av det beste så burde han gå for Alienwares nye flaggskip Area-51, og konfigurere den med alt på topp. Tror det er den slemmeste laptopen tilgjengelig idag. Linky: http://www.alienware.co.uk/product_detail_...ode=SKU-DEFAULT Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Problemet med alienware pc'ene er at de nok kommer svært dårlig ut med tanke på service og lignende... Må sendes til utlandet.... Tror nok kanskje Dell sine maskiner kunne vært noe? Evt Lenovo thinkpad som visstnok skal være skikkelig kvalitet! Ytelsesmessig er vel fortsatt XPS på ytelsestronen, men kan godt være verdt å vente litt, (evt kjøpe to siden ha jo er så rik) på nye typer skjermkort.... Lenke til kommentar
Illus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det er ikke mange bærbare, rå ytelse eller ei, som kommer med 19-20" skjerm, og har aldri hørt om en bærbar opp mot 8 kg. Da er du ikke helt oppdatert: https://prisguiden.no/product.php?productId=45787 20,1" og 8,3 kg http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/...ridmaskin/39086 20" og 5,4 kg Lenke til kommentar
eskriste Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 De bærbare med 17-20" skjerm er jo ikke bærbar lengre, de er jo såvidt flyttbar. Ville gått for en med 10-12,1" skjerm og lastet den med minne. Dersom han har tenkt å spille eller annet krevende ville jeg gått for en stasjonær på sia, da får du masse mer igjen for pengene. Er den løsningen jeg selv har gått for. Har en Fujitsu-Siemens AmiloPRO V3205 12,1" full lasta med ram og den fungerer utmerket, bruker den i jobb og ser masse film på den når jeg er på hytta. Vet ikke hva han kompisen din er ute etter, dersom han ikke har tenkt å drasse den med seg over alt da er det jo ikke vits med bærbar? Har flere kompiser som kjøpte maskin samtidig som meg og de gikk for 17", de angrer bittert den dag i dag. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Vet ikke hva han kompisen din er ute etter, dersom han ikke har tenkt å drasse den med seg over alt da er det jo ikke vits med bærbar? Har flere kompiser som kjøpte maskin samtidig som meg og de gikk for 17", de angrer bittert den dag i dag. 9138348[/snapback] Jeg har en dell inspiron 9400 med 17" og angrer ikke ett sekund. Bruker den både hjemme og på jobb. Men det er klart at det er behovet til rikingen som styrer kjøpet. Jeg ser klart et marked for store 20" "bærbare" isteden for enda større stasjonære. En slepbar kan pakkes pent sammen når den ikke er i bruk og tilogmed bli tatt med i ny og ne selv om de veier opp mot 8kg Endret 25. juli 2007 av Illus Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hva som er best kommer jo helt an på hva man er ute etter. Dell'en med 20" skjerm er etter min kun bærbar i teorien, det er ikke en bærbar PC som sådan, det samme gjelder forsåvidt de bærbare med 17" skjerm. Har selv en Dell 9300, helt grei i bruk, men noe dritt å ha med seg på turer/flyplasser etc. Problemet er at den er for stor og for tung, jeg vil tro det er skjermen som er hovedproblemet og at andre 17" har samme problem mht vekt, størrelsen er det ikke så mye å gjøre med. Så igjen; dersom vennen din skal ha en PC som passer i en stresskoffert eller som han skal bruke som en faktisk bærbar(på fly etc), så bør han satse på en som er max 15" etter min mening. Skal han bare ha en PC som enkelt kan flyttes og som ser bra ut på skrivebordet, så er det ingen problem å kjøpe en som er 17"+. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har en dell inspiron 9400 med 17" og angrer ikke ett sekund. Bruker den bådehjemme og på jobb. Det gjorde ikke jeg heller, helt til jeg skulle ha den med på en lengre tur med lange opphold på flyplasser etc. Vekten i selve PCen er forsåvidt grei nok, men man har gjerne med seg en bok, noe papirer etc også i håndbaggasjen og da er det ganske slitsomt å dra på denne utenom i flere timer. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det gjorde ikke jeg heller, helt til jeg skulle ha den med på en lengre tur med lange opphold på flyplasser etc. Vekten i selve PCen er forsåvidt grei nok, men man har gjerne med seg en bok, noe papirer etc også i håndbaggasjen og da er det ganske slitsomt å dra på denne utenom i flere timer. 9138417[/snapback] Igjen så må du tenke på praktisk bruk. Jeg har tatt med dell'en på flyplassen uten store problemer, men når jeg skal ut og reise benytter jeg primært en ultraportabel. 17-tommeren benyttes hjemme og på jobb (og avogtil på bussen til og fra). Den eneste stasjonære jeg har er en server der jeg trenger å ha noen disker i (Gidder ikke stresse med treige eksterne hdd'er). Alle andre pc'er jeg har og kommer til å kjøpe i fremtiden er bærbare i forskjellige varianter. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Igjen så må du tenke på praktisk bruk. Jeg har tatt med dell'en på flyplassen uten store problemer, men når jeg skal ut og reise benytter jeg primært en ultraportabel. 17-tommeren benyttes hjemme og på jobb (og avogtil på bussen til og fra). Tipper det ikke er vanlig bybuss du tar da, tror ikke jeg ville åpnet en bærbar i trengselen på bussen uansett hvor stor/liten den var. Det ser heller ikke veldig lurt ut på en trang bybuss Det er som sagt ikke ett stort problem å dra på den, det er heller ett spørsmål om komfort. Kan nevne at jeg ikke liker å ha tung håndbaggasje i utgangspunktet og denne på toppen av det gjør at jeg tenker meg om flere ganger før jeg tar den med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå