Gå til innhold

Nyere hovedkort på aldrende ATX cases


Anbefalte innlegg

Tenkte meg et nytt hovedkort og CPU (p4) i mitt Lian Li PC-65 USB kabinett, og mens jeg satt her og leste gjennom en engelsk review for Asus P4G8X Deluxe-hovedkortet ser jeg på et bilde til min skrekk at lyd portene er plassert horisontalt, og ikke vertikalt slik det er på mitt nåværende hovedkort (Abit KT7A) og på baksiden av kabinettet!

 

Se her:

 

http://firingsquad.gamers.com/hardware/asu...w/images/03.jpg

 

(Copyright FiringSquad)

 

Har produsenter plutselig bare ENDRET formfaktoren uten å endre navn på den?? Hva skjer?

 

Ikke nok med lydportene, men bakpå mitt kabinett, som ER ATX så er ikke LAN connector-plassen der hvor den er på bildet, men oppe ved USB plassene, og ikke de nye USB plassene nede som det ikke er plass for..

 

Aiaiai. Hva skal man gjøre nå da? Hvis jeg bestiller dette eller et nytt hk får jeg med andre ord et ATX hovedkort som ikke passer i mitt ATX kabinett, selv om dette skal være av samme standard... (?!)

 

Fasan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, vil det si at det suppleres en passende I/O shield med hovedkortet for bytte bak på case/HK-brett?

Ja.

 

Dagens hovedkort kommer i alle mulige utforminger når det gjelder I/O og da er det bare rettferdig at de også legger med et egent I/o Shield.

Har fått det med på samtlige hovedkort jeg har kjøpt.

Så noe problem er det ikke hvis du frykter for det.

 

Når du skal bytte I/O-shield så dytt det ut fra baksiden (på utsiden) og sett inn fra innsiden av kabinettet. Bare husk å hold for når du bytter det OG at du bytter det før du monterer hovedkortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...