John Keats Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Ærlig talt, siden "Gjest" har posta dritt i alle trådene her, er det ikke bedre å bare la folk opprette en bruker før de poster som gjest? **emnefelt forandret til noe litt mer beskrivende og tråd flyttet fra seksualitet til tilbakemeldinger om forumet** Endret 25. juli 2007 av macfjott Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 De lager dessverre brukere også. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Burde heller vært her: https://www.diskusjon.no/index.php?c=285 Jeg skjønner tankegangen, men det hadde ødelagt for mange tror jeg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Gjest er brukt av endel førstegangsbrukere som er innom for å få svar på noe de lurer på, og forumbrukere som ikke vil vise hvem de er når det er noe "flaut" de lurer på. Så å fjerne den vil være negativt for mange. Men ser poenget ditt. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Flyttes til tilbakemeldinger om forumet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 det er ikke sikkert når ny versjon av forumet vil bli rullet ut men den vil inneholde funksjoner som gjør det vanskeligere for blandt annet boter å spamme ned de delene av forumet hvor en kan bruke gjestekonto. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 For boter kanskje. Men ikke spammere. Håper virkelig ikke dette går utover alle. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Det var i natt kun snakk om en person som postet innlegg. En person skal ikke vinne over resten, om gjesteposting blir permanent forbudt på grunn av en person er det dumt. Flere har over en lengre periode postet dumme innlegg der på grunn av den enkle måten å poste innlegg på som gjest. Men det har skjedd over en lengre periode og når det skjer sjelden og ikke er et meget stort problem. Skal det heller ikke være nødvendig å stenge for gjesteposting. Men jeg fremmet et forslag for moderator Snorre i går som tok seg av saken, et av forslagene jeg kom med går ut på at gjesteposting stenges av om natten for en periode, han skulle ta det opp internt. Endret 25. juli 2007 av TSP Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Egentlg synes jeg dere skal ta opp dette problemet med spammerne, de av dere som vet hvem de er. Noen synes kanskje det er tøft med slike barnsligheter, men det går utover dere alle, både kortsiktig og langsiktig, dersom forumet betyr noe som helst for dere. Når de gjestepostet i natt, gjør de kanskje at du ikke får gjesteposte neste gang du behøver det. Spam er nemlig ødeleggende for oss alle, enten vi vil det eller ikke. Enten fordi trollungene fortsetter å forsøple tråd etter tråd, eller fordi vi stenger trådene eller foretar andre handlinger for å få bukt med det. Så langt vi har et valg ønsker vi selvsagt ikke at det skal gå ut over uskyldige brukere, men noen ganger må vi bruke de midler som står til rådighet, selv om det er som å skyte på blink med avsaget hagle. Spam kan vi ikke tolerere. Som det heter: Klag ikke på den som låser døra, klag på den som gjør at den må være låst. Geir Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det var i natt kun snakk om en person som postet innlegg. En person skal ikke vinne over resten, om gjesteposting blir permanent forbudt på grunn av en person er det dumt. 9139898[/snapback] Det virket ikke som det var mer en en i natt, nei. Natt til i går var jo spamhyppigheten mye høyere, det kan være at noen har tatt til vettet. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kan man ikke sammenlikne IP'n til 'Gjest' med brukerne i forumet? Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Problemet var at de brukte proxy for å skjule sin egentlige ip. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Problemet var at de brukte proxy for å skjule sin egentlige ip.9139975[/snapback] I tillegg lagde den/de nye kontoer. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hadde det vært mulig at hvis noen poster med gjestefunksjonen så kan de bare lage 1 post hver 5 min (per IP ) , eller noe i den duren? Vet ikke om det er noe sånt allerede. Kunne kanskje begrenset det litt. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Problemet var at de brukte proxy for å skjule sin egentlige ip. 9139975[/snapback] Akkurat. Da blir det hakket verre. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Problemet var at de brukte proxy for å skjule sin egentlige ip. 9139975[/snapback] Jeg spurte i går også: Kan noen forklare meg hva en proxy er? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kan noen forklare meg hva en proxy er? jeg siterer denne artikkelen på Wikipedia: In computer networks, a proxy server is a server (a computer system or an application program) which services the requests of its clients by forwarding requests to other servers. A client connects to the proxy server, requesting some service, such as a file, connection, web page, or other resource, available from a different server. The proxy server provides the resource by connecting to the specified server and requesting the service on behalf of the client. A proxy server may optionally alter the client's request or the server's response, and sometimes it may serve the request without contacting the specified server. utover dette vil jeg si at en også kan koble seg opp mot noe som heter public proxy eller anonym proxy. Det finnes endel sider som for eksempel kun tillater besøkende fra et bestemt land. På bakgrunn av ip-adressen din får du tilgang til siden eller ikke. Det er da du kan bruke en slik proxy som er i det samme landet i den hensikt å lure ip-sjekken om hvor du befinner deg. ved å bruke en slik server er det også vannskeligere å spore deg. Lenke til kommentar
marsipankake Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg forstår at forumet har regler som skal følges. Men hvorfor er gjesteposting definert som noe som er så forferdelig å bruke mer enn til ultrasensitive spørmål? De som spammer spammer uansett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) hvis vi stenger for gjesteposting betyr det at folk må ha en registrert konto for å sende spam til forumet. det gjør det verre for bla spambots å spamme ned forumet. Når det gjelder brukere (personer) som spammer gjennom brukerkontoer er det lettere å iverksette tiltak mot disse. edit: om det skal stenges helt for gjestefunksjonen blir oppveid mot ønske mange forumbrukere har når det gjelder å kunne være anonym når de tar opp sensitive ting på forumet. Endret 23. august 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Å bli kvitt botter er ikke verre enn at dere setter opp slik at man må skrive inn et par siffer før man kan lage en post, sifferene genereres på et bilde. Det vil vel ta kanskje 5-10 sekunder ekstra å skrive inn sifferene på hver post, noe de fleste kommer til å takle. Sant skal sies at jeg ikke vet hvor mye arbeid det er, så det får noen andre kommentere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg