Lakus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Har en Samsung LE32R72B Tv som jeg skal koble til ett Ati X1900XT skjermkort for å se på film osv. Skal bruke en slik DVI til HDMi adapter og 5 meter av slik kabel. Men hva med lyden? Hvordan skal jeg slippe og se på filmen på Tv'en og høre lyden fra 5 meter til høyre? Anlegget er veldig simpelt en slik "boks" med innebygget forsterker og DVD spiller man får med i de fleste Elkjøp "surround" pakker. EDIT: Tv'en har DVI inngang.. er det noe å bruke til 720p? (hadde sluppet HDMI kabel da. Siden jeg vil gjerne ha den ledig til jeg får PS3) Og da har jeg jo femdeles det problemet med lyden.. Noen kloke forslag? Endret 25. juli 2007 av Lakus Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du kan jo bruke vanlig phonokabler fra pcen, trenger evt en minijack til phono overgang, og om ikke tven har phono inn, kan du bruke phono til scart overgang igjen der også. Beste hadde vært å tatt lyden direkte fra pcen inn på forsterker, men siden du ikke nevner du har forsterker, regner jeg med at det ikke er noe alternativ. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Oppdaterte førstepost nå, håper det ble litt bedre. Beste hadde vært å tatt lyden direkte fra pcen inn på forsterker, men siden du ikke nevner du har forsterker, regner jeg med at det ikke er noe alternativ. Har en "DVD og Forsterker i En" fra elkjøp Den har bare en optisk inngang og den er opptatt Lenke til kommentar
Korben_D Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du kan jo bruke vanlig phonokabler fra pcen, trenger evt en minijack til phono overgang, og om ikke tven har phono inn, kan du bruke phono til scart overgang igjen der også. Beste hadde vært å tatt lyden direkte fra pcen inn på forsterker, men siden du ikke nevner du har forsterker, regner jeg med at det ikke er noe alternativ. 9137791[/snapback] Hei! Jeg har samme problem! men jeg har dvi-d fra dataen og hdmi inn på tv-en. Jeg får bilde,men ikke lyd! På tv-en kan jeg ikke bestemme at lyden fra phono kontakten på tv-en skal komme inn når tv-en er innstilt på HDMI. Er det noen måte jeg kan, kanskje ved hjelp av et adapter, få lyden fra hodetelefon pluggen på dataen inn på kabelen, sånn jeg får lyden inn på hdmi sammen med bildet? Dataen er en bærbar, har ikke forsterker. Mvh Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har også samme problem, dvi-d fra pcen, og hmdi inn i tven. Bruker en hdmi kabel med dvi konverter inn til pcen. Får knivskarpt bilde (flott), men ingen lyd . Fyren på Claesohlsson sa jeg bare kunne bruke en slik kabel som går ut fra høretelefonporten og en rød og hvit inngang på tven, har prøvd alle mulige innganger på tven men ingen lyd. Hadde vært dødsbra om noen hadde noen tips angående dette Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 EDIT: Tv'en har DVI inngang.. er det noe å bruke til 720p? (hadde sluppet HDMI kabel da. Siden jeg vil gjerne ha den ledig til jeg får PS3)Og da har jeg jo femdeles det problemet med lyden.. Ja har TVen DVI inngang kan du likså godt bruke det i stedet for hdmi inngangen. DVI og HDMI har akkurat samme bilde kvalitet, eneste forskjellen er at DVI ikke har lyd. Derfor må du ta lyden fra f.eks. høyttaler utgangen på PCen. Dette kan du som lian sier bruke en phonokabler til. Ultraman: Det burde virke med en slik kabel. Du kanofte stille på lydinstillingene hvor TVen skal ta lyden fra. TVen min (ikke en dyr en) har også en PC Audio inn, hvis du har en sånn kan du bruke en vanlig minijack fra høyttaler utaket på PCen til TV. Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 mener du at jeg kan stille på noe på pcen slik at jeg kan få lyd på tven? Hmm, har du noen stikkord om hvilke ord/innstillinger som har med dette å gjøre mon tro? Ellers er jeg i trøbbel :!: ! Vel jeg får da lyd når jeg setter de i av3 inngangen, men det er liksom en annen kanal på tven min. Den har av1-3 og hdmi 1 og 2, blant annet. Jeg skulle jo få kobla de sammen med en måte. Sånn det er nå får jeg lyd på en kanal og bilde på en annen Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 mener du at jeg kan stille på noe på pcen slik at jeg kan få lyd på tven? Nei nei, det er slike instillinger på noen TVer. Men har ikke TVen en PC audio inn inngang da? ellers så MÅ det jo være audio inn på TVen vell... En sånn hvit å rød kontakt. Hva slags TV har du egentlig? Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) var ikke helt meninga å kapre tråden til trådstarter Anyways jeg har en LG tv, av merket LG37LC42. Har vedlagt et bilde jeg tok av baksiden av tven. Merk at det er 2 forskjellige innganger til å sette inn rød/hvit og jeg har prøvd begge. Problemet er vel at hdmi "kanalen" ikke får med seg at jeg har plugga i lyd eller no sånt... Endret 27. august 2007 av Ultraman Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 var ikke helt meninga å kapre tråden til trådstarter Anyways jeg har en LG tv, av merket LG37LC42. Har vedlagt et bilde jeg tok av baksiden av tven. Merk at det er 2 forskjellige innganger til å sette inn rød/hvit og jeg har prøvd begge. Problemet er vel at hdmi "kanalen" ikke får med seg at jeg har plugga i lyd eller no sånt... 9372403[/snapback] Er det så vanskelig å lese da...... På HDMI1-inngangen står det HDMI / DVI IN og øverst til høyre under RGB IN er det en minijackkontakt som heter AUDIO (RGB/DVI). Det er disse du skal bruke. Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har ingen problemer med å lese, det var bare at da passer ikke de kablene jeg nå har. Men takk likevel, du bekreftet det jeg hadde mistanke om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå